وقتی مهران مدیریت می‌شود!

اتفاقات بعد از فوت مرحوم مهسا امینی با همه تلخی‌ها و صحنه‌های ناگواری که شاهد بودیم نکات عبرت آموز و قابل توجهی نیز داشت که شاید وقت آن رسیده باشد که با نگاه کارشناسانه به بررسی آن‌ها بپردازیم یکی از مهمترین مواردی که در این فرصت مرور می‌کنیم نحوه و نوع تعامل ما با چهره‌های هنری و ورزشی است که لازم است مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، طبیعتا در شرایطی که حمله بی امان به چهره‌های سرشناس مد شده است و هر کسی به خودش این اجازه را میدهد که بی مهابا این جماعت را به صورت فله‌ای مورد نکوهش قرار دهد نوشتن در این باره هم مخاطراتی را به دنبال دارد که بنا بر مصلحت این مخاطرات را هم به جان می‌خریم.

به عبارت دیگر چهره شدن این افراد به واسطه کسب و کار شخصی نبوده بلکه به دلیل ارتباط و خدمتی که ارائه کرده اند و مورد توجه مردم قرار گرفته تبدیل به چهره شده اند بنا بر این منت نهادن بر سر این افراد چندان هم معقول نیست. در هر صورت نکته اصلی مورد نظر در این نوشته این است که اداره و مدیریت این چهره‌ها تنها مربوط به مسائل مالی نیست بلکه قرار دادن این چهره‌ها در مسیر همسو با اهداف نظام و انقلاب امری مهم و ضروری است.

تعریف ما در نظام اسلامی از چهره‌ها و یا همان سلبریتی‌ها با تعریف دنیای غرب تفاوت ماهوی دارد، ولی در برخی موارد ما همان رفتاری را با چهره‌ها کردیم که دنیای غرب میکند. قبول کنیم که در مدیریت چهره‌ها نقاط ضعف بسیار داریم و اسیب‌های این نقاط ضعف در آشوب‌های اخیر به خوبی نمایان شد.

قبل از هر چیز خاطرنشان می‌کنیم که همه این عزیزان اعضای خانواده این انقلاب و این کشور هستند و همان گونه که اعضای یک خانواده نیاز به توجه، مراقبت و مدیریت دارند این چهره‌های ارزشمند نیز نیازمند توجه و مراقبت دارند که شاید در این زمینه کوتاهی‌هایی انجام گرفته باشد، فراموش نکنیم هر یک از این چهره‌ها در فراز‌های مختلف و در مقاطع مختلف در عرصه فعالیت خود افتخارآفرینی کرده اند و نادیده انگاشتن این افتخارآفرینی با روحیه انسانی و ذات اخلاق اسلامی سازگاری ندارد.

این چهره‌ها باید مورد توجه بیشتر مسئولین ارشد نظام قرار بگیرند و به صورت مفصل در دیدار‌های عمومی و خصوصی حرف‌های آن‌ها و درد و دل‌های آن‌ها شنیده شود، قدر و منزلت این افراد باید توسط مسئولین مربوطه در فرصت‌های مختلف خاطرنشان شود و اینگونه نباشد که پس از اتمام نقش آن‌ها در یک سریال تلویزیونی که چه بسا بار‌ها و بار‌ها از تلویزیون پخش می‌شود، این چهره‌ها هم مورد بی مهری قرار گیرند و کسی اسمی از آن‌ها نبرد چه اشکالی دارد که از این چهره‌ها در دانشگاه‌ها و محافل مختل دعوت شود تا از نزدیک با جریان پر شور و با اصالت انقلاب آشنا شوند و آن‌ها هم از مشکلات و تجربه‌های خود با دانشجویان سخن بگویند.

فراموش نکنیم آغوش بیگانگان و دشمنان این آب و خاک همواره به روی این چهره‌ها باز است و برای خروج تک تک آن‌ها از اردوگاه انقلاب لحظه شماری میکنند چرا که آن‌ها به خوبی از نقش و تاثیر آن‌ها بر مردم آگاهی دارند در پایان تصور شخصی بنده این است و گمان می‌کنم دیدگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز همین باشد که اغوش پر مهر نظام اسلامی برای هر کدام از چهره‌هایی که در این ایام تلخ مورد سو استفاده دستگاه تبلیغاتی اجانب قرار گرفته اند باز است و امید داریم این عزیزان تحت هیچ شرایطی از مردم شریف ایران فاصله نگیرند و بدانند که دوستدار واقعی آن‌ها همین مردمی هستند که در طول چهل سال گذشته تا پای جان برای انقلاب خودشان ایستادگی کردند.

محمد اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی


منبع: https://snn.ir/fa/news/1037824/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF