پوشش مراسم آخرین شب قدر در رادیو ایران

با ۲ برنامه آئینی صورت می گیرد؛

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/841595/%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%A8-%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شب قدر نام شبی است که در قرآن، به خصوص سوره قدر، از آن نام برده شده‌است؛ و پنج شنبه ۲۴ رمضان آخرین شب قدر یا شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.
در احادیث به عبادت و شب زنده دار یدر این شب بسیار سفار شده است 
رادیو ایران نیز مانند دو شب قدر گذشته ویژ برنامه ایی به شرح زیر تقدیم میکند.
«به نام عشق» از چهارشنبه ۲۳ فروردین تا ۲۵ با موضوع ویژگی یاران امیرالمؤمنین با اجرای رضا خضرایی و به تهیه کنندگی عبدالله علایی ساعت ۹:۰۰ پخش می‌شود.
«باغ ارغوان» از یکشنبه ۲۰ فروردین تا پنجشنبه ۲۴ فروردین، نوا‌ها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.
«خانه دوست اینجاست» از یکشنبه ۲۰ فروردین تا پنجشنبه ۲۴ فروردین با رویکرد جایگاه امام علی (ع) در نشر مبانی و آموزه‌های اسلامی، ارائه الگویی از سبک علوی روایات و درک فضایل ماه رمضان و پرداختن به اعمال شب‌های قدربا حضور حجت الاسلام مسلم داوود نژاد و به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای یاسر دعاگو بعد از خبر ساعت ۱۷:۰۰ تقدیم علاقه مندان می‌شود.
«قرارآسمانی» که هر افطار از رادیو ایران پخش می‌شود، در شب شهادت حضرت علی (ع) همزمان با دومین شب قدر از فضیلت و اعمال شب‌های قدر، درک و فضیلت شب قدر و شب زنده داری و اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان می‌گوید.
«قرارآسمانی» به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و با اجرای فاطمه آل عباس ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود.
«به رنگ خدا» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که ساعت ۱۹:۳۰ به تهیه کنندگی عبدالله علایی و با حضور حجت الاسلام آتشکار به شرح و توضیح آیاتی از قرآن (با اشاره به شب‌های قدر) می‌پردازد.
«نور باران» در ایام شب‌های قدر دعای آسمانی جوشن کبیررا به همراه مناجات و ادعیه شب‌های قدر پخش می‌کند. همچنین ارتباط مستقیمی با حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی حاج شیخ حسین انصاریان برای مراسم شب قدر دارد.
«نور باران» به تهیه کنندگی سعید مبشری و با اجرای حمید رضا رضایی ساعت ۲۲:۰۰ تا ۰۳:۰۰ از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

مراسم آخرین شب قدر در رادیو ایران با ۲ برنامه آئینی به صورت گسترده پوشش داده می‌شود.