پیامدهای منفی غفلت از تأکید رهبری در تولید کاغذ داخلی

مدیر انتشارات زیارت در پاسخ به اینکه آیا ما توان تولید کاغذ را داریم، گفت: انجام این کار طول می‌کشد، چون باید در طول این چهل سال انجام می‌شد، اما از آن غافل بودیم و همیشه به یاد دارم که رهبر معظم انقلاب در زمانی که آقای حسینی وزیر بود، بر فعال کردن کارخانه‌ها تاکید داشتند، اما متأسفانه به دلیل مسائل اعتباری انجام نشده است. خدارا شکر که حالا کلید این کار زده شده است و فکر می‌کنم اگر کارخانه‌ها چهار سال فعال شوند، خیلی می‌توانیم روی تولید کاغذ آن حساب کنیم.

مدیر انتشارات زیارت در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

زمانی در پایان با اشاره به تجلیلی که قرار است روز شنبه در حوزه هنری از او شود و سابقه اش در نشر کتاب گفت: پیام آزادی از سال ۵۷ تأسیس شد و حتی در اوایل انقلاب کتاب‌های ما حدود ۱۵۰ هزار تیراژ داشت. در سال ۹۱ حدود ۷۰۰ عنوان کتاب در تیراژی حدود ۴۵ میلیون ما به جامعه ارائه کردیم و موفق بودیم و بعضی از کتاب‌های ما به عنوان کتاب سال انتخاب شد و به عنوان ناشر نمونه انتخاب شدیم. در حال حاضر هم در انتشارات زیارت در این مدت چهارسال تأسیس، حدود ۲۵۰ عنوان کتاب منتشر شده است.

مصطفی زمانی، مؤسس انتشارات پیام آزادی و مدیر انتشارات زیارت و از ناشران پیشکسوت با اشاره به وضعیت نشر کشور به خبرنگار آنا گفت: مشکلات ناشران متعدد است و اصلی‌ترین مشکلات ناشران شاید مربوط به ملزومات کاغذ، زینک و… باشد.

وی افزود: در حال حاضر قرار است محموله سنگینی وارد شود تا کاستی‌ها جبران شود و کارخانه‌های داخلی بتواند نیاز ناشران را تأمین کند.

حدود چهل سال است که این مشکلات در دولت‌های مختلف وجود داشته و زمانی که قیمت ارز بالا می‌رود، قیمت کاغذ هم به دلیل وابستگی به تولیدات خارجی افزایش می‌یابد، اما الان کارخانه‌های داخلی در این یکسال و نیم حضور دولت جدید درحال فعالیت هستند تا از وابستگی رها شویم و این کار درحال انجام است، اما تولیدات به حد کفایت نیست.

مؤسس انتشارات پیام آزادی و از ناشران پیشکسوت با اشاره به وضعیت نشر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در زمانی که آقای سیدمحمد حسینی وزیر دولت دهم بود، بر فعال کردن کارخانه‌ها تاکید داشتند، اما متأسفانه به دلیل مسائل اعتباری کاری انجام نشد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/815245/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D9%81%DB%8C-%D8%BA%D9%81%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A3%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8Cوی افزود: شاید به دلیل اینکه فرهنگی، معلم و اهل قلم هستم و مطالب و مقالاتی از اوایل انقلاب تا به حال در حوزه‌های مختلف منتشر کردم، دوستان در وزارت ارشاد به خاطر این فعالیت چهل ساله و پیشکسوت، قصد تجلیل دارند که از آن‌ها متشکرم.