پیش‌بینی بارش‌ها در تمام نقاط اصفهان/ شاهد بارش برف در ارتفاعات غرب هستیم

وی با بیان اینکه تا اواسط روز پنجشنبه به سبب رکود نسبی در مناطق مرکزی شرایط ماندگاری آلاینده‌های جوی مهیا است، گفت: این وضعیت آلودگی هوا کما بیش تا اواسط فردا بر سطح استان ماندگار است و از عصر پنجشنبه از شدت آلایندگی‌ها کاسته می‌شود.

وی با اشاره به بارش باران و برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات که منجر به گاهی وزش باد موقتی و رخداد مه و کاهش دید می‌شود، گفت: بارش باران و برف را بیشتر در مناطق غربی و سردسیر و ارتفاعات کوهستانی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت امواج بارشی و مدیترانه‌ای طی روز فردا و خروج آن از روز یکشنبه بیست‌و هفتم آذرماه، گفت: این سامانه در روز شنبه با بارش‌های خفیف و غیرقابل توجهی تمام نقاط استان را در بر می‌گیرد و بارش برف و باران در نیمه غرب و ارتفاعات سردسیر پیش‌بینی می‌شود، دمای هوای در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان در کاهش و افزایش تغییر محسوسی ندارد.


منبع: https://www.imna.ir/news/626676/%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت یک سیستم مدیترانه‌ای و سامانه بارشی در استان اصفهان، اظهار کرد: این سامانه بارشی در روز شنبه بیست و ششم آذرماه به طور خفیف تمام نقاط استان را در بر می‌گیرد و روز یکشنبه از سطح استان خارج خواهد شد.

لغزندگی و مه‌آلودگی در نقاط برف‌گیر و بارشی

حاجی بابایی افزود: با تداوم بارندگی‌ها در روز جمعه بارش‌های خفیف و معمولی در نیمه شمالی استان شهرستان‌های اردستان و نطنز را نیز درگیر خواهد کرد و نیز روز شنبه بیست و ششم آذرماه بیشتر نقاط استان اصفهان با بارندگی‌هایی که میزان آن قابل توجه نیست، مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: در نیمه جنوبی استان مانند شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، دهاقان، مبارکه، لنجان و شهر اصفهان طی روز پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و عصر بارش‌های ضعیف پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: فردا روز پنجشنبه علاوه‌بر بارش‌ها ضعیف در غرب و شمال استان بارندگی‌های خفیف و معمولی در نیمه جنوبی و کلانشهر اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

حاجی‌بابایی بیان کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه می‌شود.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت یک مرکز کم ارتفاعی در لایه‌های میانی جو تا اوایل هفته آینده است. بر این اساس افزایش ابر، وزش باد و بارش باران و برف (مناطق سردسیر) پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت یک سیستم مدیترانه‌ای و سامانه بارشی در استان اصفهان، افزود: فعالیت این سامانه به‌طور عمده در نیمه غربی و شمالی استان از جمله شهرستان‌های فریدون‌شهر، خوانسار و گلپایگان در روزهای پنجشنبه و شنبه انتظار می‌رود.

وی افزود: لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.