پیکر‌های ۱۴ شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شود

وی با بیان اینکه با حضور شهدای گمنام رزمایش بزرگ فرهنگی را در سطح استان شاهد خواهیم بود، حضور معنویت بخش و بصیرت افزای شهدای گمنام را خنثی کننده دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان و معاندین نظام دانست و از مسئولین خواست برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم شهدای گمنام اهتمام ویژه به عمل آورند.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1048808/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB%B1%DB%B4-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B4%DB%8C%DB%8C%D8%B9-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

این مسئول با بیان اینکه پس از تشییع متمرکز استانی، پیکر چهار شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (س) در چهار نقطه شهر ساری خاکسپاری خواهد شد، بیان کرد: پیکر ۱۰ شهید دیگر برای اجرای مراسم وداع و تشییع به شهر‌های نکا، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس و رامسر منتقل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

وی همچنین از ورود پیکر یکی از این شهدای گمنام به استان در روز سه شنبه ۲۲ آذر خبر داد و گفت: پیکر این شهید گمنام شامگاه سه شنبه در یادواره شهدای دانشگاه مازندران واقع در بابلسر حضور پیدا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این تشییع همزمان با تشییع سراسری سیصد شهید گمنام برگزار خواهد شد، افزود: پیکر مطهر شهدای گمنام یک هفته قبل از تشییع وارد استان می‌شود.

سردار ملکی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روز ملی شهدای گمنام افزود: پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام در ده شهر استان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

سردار ملکی با اشاره به مکان خاکسپاری شهدای گمنام بیان کرد: پیکر یک شهید گمنام در شهرک شهید سلیمانی نکا، یک شهید گمنام مجتمع فرهنگی روستای سمسکنده ساری، یک شهید گمنام بوستان ولایت ساری، یک شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز استان، یک شهید گمنام در مجمتع فرهنگی بخش رودپی (طوقدار) ساری، یک شهید گمنام حوزه علمیه قائمشهر، یک شهید گمنام در منطقه گتاب بابل، یک شهید گمنام در بابلکنار، یک شهید گمنام در دانشگاه بنت الهدی آمل، یک شهید گمنام پایگاه دریایی سپاه بابلسر، یک شهید گمنام دردانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد، یک شهید گمنام در منطقه نمک آبرود چالوس، یک شهید گمنام مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر و یک شهید گمنام در مرکز آموزش عالی ملاصدرای رامسر تشییع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ شهر نکا، ساری، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس و رامسر میزبان شهدای گمنام هستند، گفت: همچنین پیکر مطهر شهدای گمنام در قالب دو کاروان هفت شهید در شهر‌های شرق و غرب استان مورد استقبال مردم ۱۲ شهر دیگر قرار خواهد گرفت.

سردار ملکی زمان برگزاری مراسم متمرکز وداع با چهارده شهید گمنام را دوشنبه پنجم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی ساری اعلام کرد و افزود: همچنین مراسم تشییع متمرکز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سه شنبه ششم دی ساعت ۹ و ۳۰ از میدان شهدا تا میدان شهید قاسمی ساری برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام دیگر نیز پنجشنبه یکم دی از جاده فیروزکوه وارد استان می‌شود، گفت: پیکر مطهر شهدا به معراج الشهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان منتقل می‌شود و مسئولیت اجرایی برنامه‌ها به عهده سپاه کربلا خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سردار عبدالله ملکی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد استانی تشییع و تدفین شهدای گمنام که با حضور «روح الله سلگی» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور فرمانداران شهر‌های استان برگزار شد، به تشریح جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام پرداخت و اظهار داشت: استان مازندران، در ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان پیکر‌های مطهر شهدای گمنام است که به تازگی تفحص شدند.

وی مراسم وداع شهرستانی را شامگاه سه شنبه ششم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در ۹ شهر میزبان اعلام کرد و ادامه داد: همچنین مراسم تشییع پیکر‌های مطهر شهدا در شهرستان‌ها چهارشنبه هفتم دی ساعت ۹:۳۰ برگزار خواهد شد.