چگونه ویدئوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی سینما را تغییر می‌دهند؟

این یکی از تاثیرگذارترین و در عین حال عجیب ترین نمونه های این ژانر جدید عجیب است.برای ساخت «یخبندان» استودیوی ویمارک از فیلمنامه ای نوشته جاش رابین، یکی از تهیه کننده های انحصاری این شرکت که کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده دارد استفاده کرد و آن را به هوش مصنوعی DALL-E2 داد. بعد از چند آزمون و خطا برای واداشتن این هوش مصنوعی به تولید تصاویری که تولیدکننده ها ازش راضی باشند، آنها از DALL-E2 برای تولید تمام نماها استفاده کردند. بعد آن ها با استفاده از نماها کاری کردند تا چشم ها باز و بسته شوند و لبها تکان بخورند.رابین می گوید: «ما با چیزی که DALL-E به ما داد یک دنیای جدید خلق کردیم.

بعد فیلم کات می خورد و مردی را کنار آتش نشان می دهد که مشغول جویدن یک تکه گوشت صورتی رنگ است. ترسناک است. طرز حرکت لب هایش درست نیست. یک لحظه آدم فکر می کند دارد زبان یخزده خودش را می جود.به دنیای تشویش آور فیلم سازی با هوش مصنوعی خوش آمدید. «یخبندان» یک فیلم دوازده دقیقه ای است که در آن هر نما توسط یک تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

هنرمندان اغلب اولین افرادی هستند که فناوری های جدید را امتحان می کنند. اما آینده ویدئوهای مولد توسط صنعت تبلیغات در حال شکل گرفتن است.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیلم «یخبندان» در همان چندان نمای اول خود فضایی وهم آلود و تشویش آور را مقابل چشم بیننده به نمایش می گذارد. کوه های وسیع یخزده، یک کمپ موقتی به سبک و سیاق چادرهای نظامی، گروهی از انسانهای جمع شده دور یک آتش و سگهایی که یکریز عوعو می کنند. اینها چیزهای آشنایی هستند، اما به اندازه کافی برای این بذر هراس را در دل بیننده بکارند عجیب و غریب هستند. اینجا یک جای کار می لنگد.یکی می گوید «دُم را به من بده.»

سورئال با طعم تازه؛

ویمارک «یخبندان» را ساخت تا ببیند چگونه هوش مصنوعی مولد را می تواند برای تولید محصولاتش به کار ببرد. این شرکت ابزارهای تولید ویدئو برای کسب و کارهایی که به دنبال یک راه ارزان و سریع برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی هستند می سازد. ویمارک یکی از چندین استارت آپی است که به همراه شرکت هایی مانند سافت کیوب و ودیا تنها با چند کلیک تبلیغات ویدئویی سفارشی برای مشتریانش می سازد.


منبع: https://ana.press/fa/news/851019/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF

 

 

بهترین مدلهای ویدئویی مولد می توانند تنها چند ثانیه ویدئو بسازند. بنابراین فیلم های جدید طیف وسیعی از سبک ها و تکنیک های مختلف از سکانس های مانند استوری بورد گرفته تا تصاویر ثابت را نشان می دهند.هنرمندان اغلب اولین افرادی هستند که فناوری های جدید را امتحان می کنند. اما آینده ویدئوهای مولد توسط صنعت تبلیغات در حال شکل گرفتن است.

این یک زیبایی شناسی عجیب است، اما ما با آغوش باز از آن استقبال می کنیم.«سوکی مهدائویی»، یک فیلمساز مستقل و بنیانگزار بل اند ویستل، یک شرکت مشاوره تخصصی در زمینه فناوریهای خلاق می گوید: «قطعاً این اولین فیلم ساخته شده توسط هوش مصنوعی است که در آن سبک به خوبی دیده می شود. تولید عکس های ثابت و بعد به حرکت درآوردن آنها یک حس جالب و منحصر به فرد ایجاد می کند.»«یخبندان» به گروهی از فیلم های کوتاهی می پیوندد که با ابزارهای هوش مصنوعی مولد ساخته می شوند و در چند ماه گذشته منتشر شده اند.