کاش «هنرمند واحد۵» در زمان حیات حبیب‌الله صادقی ساخته می‌شد

مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ای کاش در زمان حیات حبیب الله صادقی مستندی مثل «هنرمند واحد۵» درباره او می‌ساختیم.

وی با اذعان به اینکه هنرمندی مانند صادقی نقاش لحظه‌های انقلاب بود، متذکر شد: هر چند ساخت مستند از وی بعد از فوت این هنرمند جای تقدیر دارد، اما کاش مستند‌هایی شبیه «هنرمند واحد۵» برای  معرفی هنرمندان در زمان حیات آن‌ها ساخته شود.

سهرابی خواستار توجه رسانه ملی به این هنرمند شد و گفت: لازم است رسانه ملی به این هنرمند توجه داشته باشد و یک مستند جامع از فعالیت‌های هنری وی بسازد.

«هنرمند واحد۵» امروز پنجشنبه ۲۵ آذرماه در قالب یک سانس فوق‌العاده، ساعت ۱۶ در سالن ۹ دومین اکران خود را در شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت تجربه می‌کند.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/820209/%DA%A9%D8%A7%D8%B4-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%DB%B5-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D8%A8%DB%8C%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D8%AF

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با آنا:

سهرابی اضافه کرد: ویژه‌نامه‌ای از سوی وزارت ارشاد برای معرفی این هنرمند منتشر شده، اما لازم است مجموعه‌های مختلف به صورت تلفیقی آثاری را تولید کنند.

وی با بیان اینکه هنر آن هم هنر ایرانی به گونه‌ای است که در دل همه اقشار تاثیر می‌گذارد، افزود: این آثار می‌تواند برای دوستداران و هم مردم جذابیت داشته باشند. در عین حال به دلیل اینکه یک  کار در حوزه پژوهش هنری است انتظار می‌رود دانشجویان در تولید  آن نقش داشته باشند.

در همین ارتباط، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضورپردیس سینمایی ملت و پس از تماشای این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی «آنا» تصریح کرد: در کشور‌های غربی برای هنرمندان در زمان حیات مستندهای جذابی می‌سازند تا بتوانند الگو‌های جامعه را معرفی کنند.

مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از پایه‌های آنچه امروز به عنوان ذخیره هنر انقلاب شناخته می‌شود، حبیب‌الله صادقی صادقی است وهر مقدار اثر هنری برای این هنرمند ساخته شود بازهم ضروری است.

به گزارش خبرنگار سینمایی  خبرگزاری آنا، فیلم مستند «هنرمند واحد۵» به کارگردانی محمدصالح حجت‌الاسلامی و تهیه‌کنندگی حسین نشاطی، روایتی از زندگی هنری و حرفه‌ای زنده یاد حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش است که مردادماه ۱۴۰۱ درگذشت. این فیلم مستند با حضور نزدیک به بیست چهره مطرح هنری، به مرور ابعاد هنری و فعالیت‌های این هنرمند صاحب نام دهه‌های اخیر کشور پرداخته است.

لازم به یادآوری است، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به دبیری محمد حمیدی مقدم ۲۰ تا ۲۵ آذر در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

اولین نمایش این فیلم مستند که در بخش خارج از مسابقه شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت قرار دارد، در اولین روز جشنواره در پردیس سینمایی رقم خورد که با استقبال خوبی روبرو شد.

کاش «هنرمند واحد۵» در زمان حیات حبیب‌الله صادقی ساخته می‌شد