کنگره ملی شعر وحدت اسلامی با حضور شاعران اهل سنت و شیعه برگزار شد

وی در پایان خاطرنشان کرد: وحدت اگر محقق نشود، تمدن اسلامی در جهان محقق نخواهد شد و اگر این تمدن روی زمین نشر پیدا نکند، آن تحقق ولایت عظما و پیروزی حق بر باطل محقق نمی‌شود.

در ادامه این مراسم از کتاب مجموعه شعر وحدت به تألیف محمدجواد لاری پور که جایزه ویژه کتاب را به خود اختصاص داده بود به همراه شاعران برجسته تقدیر به عمل آمد.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1037391/%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B4%D8%B9%D8%B1-%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF 

 

رئیس سازمان تبلیغات خطاب به والدین شهید سبیل اخلاقی تصریح کرد: والدین شهید سرافراز اخلاقی از ما خواستند تا دیداری با مقام معظم رهبری برایشان ترتیب دهیم. با پیگیری‌های صورت گرفته و با هماهنگی با دفتر رهبر انقلاب اسلامی و با موافقت معظم له، این امر در اسرع وقت محقق خواهد شد.

 

 

 

 

 

یادآور می‌شود در این همایش از والدین شهید سرافراز سبیل اخلاقی که جوان‌ترین شهید دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کنگره ملی شعر وحدت اسلامی با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات، حجت الاسلام خاموشی رئیس اوقاف و امور خیریه و غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از شاعران، علمای اهل سنت و شیعه عصر امروز در تالار وحدت اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این کنگره، حجت الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و طبق صریح روایات اظهار داشت: روایت است اگر تفرقه بین امتی شکل گرفت و بعد از نبی فاصله بین امت ایجاد شد، اهل باطل بر آنان چیره می‌شوند؛ امروز مردم ایران به برکت ایستادن پای حق محکم و منسجم راه خود را پیش می‌روند تا آرمان پیامبر اکرم(ص) تحقق یابد.

همچنین گروه سرود مقامی خراسانی با لباس‌های محلی به اجرای سرود پرداخته و دیگر اینکه حاضران در همایش نمایش فاطمه رادمنش را که با موضوع شهادت شهید سبیل اخلاق به اجرا پرداخت تماشا کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زنان و مردان هنرمند با باور عمیق خود می‌توانند این باور و حقیقت را در جامعه و بین امت اسلامی گسترش دهند ابراز کرد: کسانی که در برگزاری این کنگره همدلی و همراهی داشتند، از آنان قدردانی می‌کنیم. امید است این راهی که آغاز شده و تمدنی که قرار است به واسطه این سرمایه‌ها، بایسته‌ها و ابزارها حقیقت پیدا کند ادامه داشته باشد. اگر ابزار هنر، علم و معرفت در کنار هم قرار گیرد می‌تواند این راه را تسهیل ببخشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: راهی را که آغاز کردیم این است که از حقیقت هنر استفاده و از ابزار نابی که از جان انسان تراوش پیدا می‌کند بتوانیم حقیقت اسلام را به گوش همگان برسانیم. این راه باارزش اما پر فراز و نشیب است.

وی با بیان اینکه تحقق تمدن اسلامی آرزوی پیامبر و اولیای الهی بود عنوان کرد: آن بزرگواران همگی استوار پای اسلام ایستادند و در راه این مسیر جان دادند و امروز ما بر سر سفره ولایت و تحقق اسلام ناب گرد هم جمع شدیم.

در ادامه حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات با استناد به آیات سوره‌های احزاب گفت: قرآن می‌فرماید ای پیامبر ما تو را گواه فرستادیم، بیم دهنده و بشارت دهنده؛ بر سر یک اختلاف بود که باعث شد به روایتی ۱۲ ربیع سالروز ولادت پیامبر و به روایت دیگر ۱۷ ربیع سالروز ولادت جضرت معرفی شود. این هنر اسلام ناب انقلابی بود که آن بزرگمردی آمد و هفته وحدت را نامگذاری کرد. این یک مدل پیشرو برای جدی گرفتن اهداف رسول الله و جدی گرفتن فلسفه بعثت بود.