کولاک برف در گردنه‌ها و مه‌آلودگی اصفهان/ بارش برف و باران تا پایان هفته در استان

وی لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و آب‌گرفتگی معابر عمومی را از اثرات مخاطرات سامانه بارشی دانست و افزود: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه می‌شود.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی گفت: از امروز با نزدیک شدن سامانه بارشی، در بیشتر مناطق افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود. در مناطق مرکزی و کلان‌شهر اصفهان نیز از امروز شاهد بارش خواهیم بود.

امینی با بیان اینکه کمینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار سامانه ناپایدار از شب گذشته بر روی استان تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه از نظر قدرت و ماندگاری بر روی مناطق غربی و جنوبی استان و از اواخر امروز تا پایان چهارشنبه است.

وی درباره هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هشتم بهمن‌ با تشدید فعالیت سامانه بارشی تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر فردا آغاز خواهد شد و تا پایان روز چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه با بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید، شکل‌گیری کولاک برف در گردنه‌ها، رخداد مه و کاهش دید در مناطق غرب و جنوب استان تداوم دارد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، مسدود شدن محور روستاهای سردسیر، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون‌شهری به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نداشتن فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل‌ونقل و راهداری‌ها، آماده‌باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در مناطق مرتفع، پاکسازی کانال‌ها، جوی‌ها، آبراهه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

هشدار سطح زرد همراه با کولاک برف در گردنه‌ها و مه‌آلودگی

امینی ادامه داد: فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه به تناوب روی استان ادامه دارد و اوج آن طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه یازدهم تا دوازدهم بهمن‌ماه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان چادگان با دمای صفر درجه سلسیوس و خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان در ساعات آینده پیش‌بینی می‌شود.


منبع: https://www.imna.ir/news/637683/%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D9%87-%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D9%81-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد در روز شنبه هشتم بهمن‌ماه با فعالیت سامانه بارشی گفت: فعالیت این سامانه از امروز در مناطق غرب و جنوب استان آغاز می‌شود و طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه یازدهم و دوازدهم بیشتر نقاط استان را با بارش باران و برف، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش دید و مه‌آلودگی و گاهی وزش باد شدید دربرمی‌گیرد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه ناپایدار از شب گذشته بر روی استان است که تا روز پنجشنبه حاکم و فعال خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس، وضعیت جوی طی امروز تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق به‌صورت قسمتی ابری تا ابری و مه‌آلود، به‌تدریج همراه با بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.