۱۱۰۰ تیم و نیروی امدادی در جاده‌های اصفهان مستقر شدند/هیچ راهی بسته نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه‌های مختلفی در زمینه مصرف بهینه گاز به بخش‌های مختلف ارائه شده است و اعلام کرده‌ایم، با توجه به ادامه وضعیت سرمای هوا، شهروندان اصفهانی توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی داشته باشند. به ادارات و سازمان‌ها نیز بخشنامه شده که با انجام تدابیر ویژه، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: انبارهای هلال احمر در تمام شهرستان‌های استان با بسته‌های ایمنی و امدادی تقویت شده است و عوامل آتش‌نشانی و خدمات شهری ۱۱۴ شهر و نیز دهیاری روستاهای استان به‌ویژه مناطق غرب و جنوب استان نمک و شن مورد نیاز و طرح‌های پیشگیری از جمع‌شدن آب‌های سطحی را تا پایان زمستان آماده کنند.

ممنوع بودن تردد بدون زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر

شیشه‌فروش با اشاره به استقرار ۱۱۰۰ تیم و نیروی امدادی در جاده‌های استان اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه و هم‌زمان با ورود سامانه بارشی برف و نفوذ توده هوای سرد، ۴۵۰ تیم امدادی در جاده‌ها و محورهای اصلی و ۷۵۰ نیرو در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام راه‌های اصلی شهرستان‌های برف‌گیر باز است و هیچ مشکلی در تردد وسایل نقلیه وجود ندارد، گفت: رعایت قوانین ایمنی رانندگان در روزهای برفی بیش از وضعیت عادی به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی باید بیشتر لحاظ شود و تردد در مسیرهای کوهستانی به دلیل بارش برف و لغزندگی نیازمند مجهز بودن به زنجیر چرخ است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه طول راه‌های استان اصفهان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، اظهار کرد: ۴۲ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۷۵۰ نفر نیرو و ۵۵۰ دستگاه ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است.

وی افزود: مقرر شده است تا اداره هواشناسی به صورت برخط درباره وضعیت هوای استان اطلاع‌رسانی کند و امداد خودرو نیز در جاده‌ها آماده‌باش است.

وی با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات در ۴۴ پایگاه هلال‌احمر و ۲۰۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی بین راهی در اصفهان و کاشان استقرار یافتند، افزود: از شب گذشته با شدت بارش برف در مناطق غرب استان ماشین‌آلات راهداری در ۴۰ نقطه این مناطق برای طرح پیشگیری در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به تداوم بارش‌های برف و برودت هوا از شهروندان خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، اظهار کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ شرط تردد در جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی است. وزش باد و بروز پدیده مه در جاده‌ها بر میدان دید رانندگان تأثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می‌شود، در این وضعیت لازم است رانندگان در جاده‌ها سرعت خودرو را کاهش دهند تا از بروز هر حادثه‌ای پیشگیری شود.


منبع: https://www.imna.ir/news/628757/%DB%B1%DB%B1%DB%B0%DB%B0-%D8%AA%DB%8C%D9%85-%D9%88-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C