۲۵۰ هنرمند در جوار حرم رضوی سبک زندگی سردار سلیمانی را به تصویر می‌کشند

 

** تشریح روند رویداد ملی جانفدا

حجت الاسلام رنجبر اظهار داشت: در طول این ایام تا سیزدهم دی ماه همه آثار داوری می‌شوند و بالغ بر سی نفر برگزیده سفر معنوی کربلا خواهند شد و پایان دی ماه آثار در معرض بازدید مردم قرار می‌گیرد.

 

 

به گفته وی، قالب‌های رویداد نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، پوستر، تبلیغات شهری، موشن، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، حروفنگاری و کارتون خواهد بود.

** شهید سلیمانی اسطوره مبارزه با اهریمن هستند

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، نشست خبری رویداد ملی جانفدا در تشریح ابعاد شخصیتی «شهید حاج قاسم سلیمانی» ۲۹ آذر ماه در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار شد.

 

 

 

 

سیم بر اظهار داشت: دراین برنامه اساتید دانشگاه فرشچیان سعی میکنند این مفاهیم را در سبک های مختلف به تصویر بکشند تا قدمی دراین راستا بردارند تا اگر دنیا سعی میکند تصاویر سردار ما را حذف کند، ما تلاش کنیم او را نمایش دهیم.

وی با بیان اینکه کارگاه سه روزه ما یک فضای اشتراکی برای هم افزایی دارد، اضافه کرد: بالغ بر دویست و پنجاه هنرمند از ایران در این رویداد شرکت می‌کنند، که نیمی از آنها بانوان هستند و زینت جمع ما دوستانی از دانشگاه استاد فرشچیان خواهند بود و همانجا خلق اثر خواهند کرد. بنابراین کارگاه تولیدی است نه سفارشی.

 

حجت الاسلام رنجبر یادآور شد: اگر پلتفرم ایکس سردار را فیلتر می‌کند، ما خودمان کار هنری تولید می‌کنیم و اینها را تجمیع می‌کنیم، پس رویداد ملی جانفدا مردمی است، از این رو در جوار حرم رضوی به مدت سه روز اتفاق مبارکی رقم خواهد خورد.

وی در ادامه درباره جلوه ظرفیت مردمی در شرایط کنونی گفت: در جامعه امروز ایران نیاز به شخصیت‌هایی داریم که همه را دور هم جمع کند. اولین قشر حساس اتفاقا هنرمندان هستند زیرا هنر سریع و عمیق اثرگذار است، ظرفیت فوق العاده‌ای برای پرداخت به شهید سلیمانی خصوصا در عرصه تجسمی وجود دارد.

 


منبع: https://ana.press/fa/news/821290/%DB%B2%DB%B5%DB%B0-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%AF

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محمدجواد رنجبر دبیر رویداد جانفدا در صحبت‌های خود عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی با همه توفیقاتشان یک چیزی افزون بر یک انسان دلاور بودند، شخصیتی که در حیات و ممات مردم را دورهم جمع می کرد، دلیل سرد نشدن داغ ایشان شمه‌ای از همین ماجراست.

در ادامه نوید سیم بر نقاش، مجسمه ساز و استاد دانشگاه نیز در صحبت‌هایی درباره توجه هنر به سردار سلیمانی گفت: سردار و همرزمانشان از دوران انقلاب تا لحظه ممات مورد توجه هنر هستند. هنر مقاومت از سرچشمه‌های هنر پایداری است، در عصر امروز سردار سلیمانی نماد اسطوره زنده بودند و شهید سلیمانی اسطوره مبارزه با اهریمن هستند.

وی در ادامه افزود: اسطوره‌های خاک ایران از اقوام مختلف همه اصیل بودند و وجود واقعی داشتند، اسم اسطوره فقط یک شخصیت خیالی نیست و فقط در یک وجهه و حالت نیست بلکه در زندگی،اخلاق، علم، آزادگی و ….به حد اعلا زندگی میکند. سردار سلیمانی الان بزرگترین اسطوره موجود است، ما مستندات زیادی از زندگی او داریم که این می‌تواند برای هنرمندان شاخص باشد.