۲ مشکل بنیادین نویسندگان کتاب‌های کودک

نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

از جمله آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «آتش در خرمن»، «پسران جزیره»، «راهزن ها»، «عشق سال‌های جنگ» و مجموعه ۱۲ جلدی ۳۰ قصه با پیامبر(ص) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حتی گفتار و دیدگاه بچه‌ها به دنیا تغییر کرده است، افزود: الان همه با یک کلیک ساده به دنیایی بی نهایت دست پیدا می‌کنند. بنابراین، نویسندگان امروز باید خوب داستان بنویسند و مخاطبان خود را به خوبی بشناسند.

یک نویسنده کودکان و نوجوان معتقد است امروز نوشتن داستان جذاب و شناخت علائق مخاطب یکی از کار‌های مشکل نویسندگان است.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/814812/%DB%B2-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9

این نویسنده کودک و نوجوان افزود: یکی از مشکلات نویسندگان امروز نوشتن داستان جذاب و شناختن زبان و علائق مخاطب است و شاید نیاز باشد که نویسنده امروز کنار بچه‌ها بنشیند و برایشان قصه بگوید.

حسین فتاحی از جمله نویسندگان باسابقه کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، درباره تفاوت دیدگاه کودکان امروز با نسل‌های پیشین گفت: نسل امروز که خواننده کتاب کودک و نوجوان هستند، با نسل‌های پیشین تفاوت بسیاری دارند. همان طور که روابط اجتماعی و رسانه‌ها متفاوت شده، نویسنده نیز باید زبان مخاطب خود را بشناسد وعلائق و آرزو‌های کودکان را بشناسد؛ یعنی آگاه باشد بچه دبستانی امروز بسیار متفاوت با بچه دبستانی ۱۰ سال پیش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازی‌های رایانه‌ای یک رقیب بسیار قدرتمند برای کتاب است که در برابربچه‌ها قرار دارد. اگر کتاب تنها با یک حس کودک سروکار داشته باشد، در مقابل بازی‌های رایانه‌ای با داشتن صوت، موسیقی و تصویر می‌تواند مشارکت کودک را به همراه داشته باشد و مسیر بازی را تغییر دهد.