۸۴ درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی کردستان محقق شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود:  این اداره‌کل به‌ منظور تحقق شعار سال و توسعه کسب ‌وکارهای استان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه حداکثری خود را بر ایجاد اشتغال و تحقق سیاست‌های پیش‌بینی شده متمرکز کرده است.

مرمت و استحکام‌بخشی قلعه صلوات‌آباد شهرستان بیجار

به گفته وی پروژه‌های متعددی با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال اجرا است.

گویلیان با بیان اینکه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی دارد، گفت: با سرمایه‌گذاری و توجه به این حوزه‌ها می‌توان زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را بیش از پیش فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم تعیین‌شده برای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان توسط کارگروه‌های ذیربط برای سال‌جاری، هزار و ۱۸۳ نفر بوده است.

وی یادآور شد: در این فصل از مرمت می‌توان به استحکام‌بخشی و پی‌بندی برج‌ها و باروی دفاعی، بازسازی بخشی از دیوار دفاعی، لایه برداری بخش‌های فروریخته دیوار دفاعی و همچنین مرمت دروازه داخلی این مجموعه اشاره کرد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده و همچنین ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، تاکنون ۹۹۵ شغل جدید در استان ایجاد شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز اظهار داشت: در ادامه اقدامات مرمتی و حفاظتی از بناهای تاریخی استان، عملیات مرمت و استحکام‌بخشی قلعه صلوات‌آباد شهرستان بیجار در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

قلعه صلوات‌آباد شهرستان بیجار یکی از بناهای مربوط به دوره صفوی است که در هفتم مهرسال ۱۳۸۱ به شماره ۶۴۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84936281/%DB%B8%DB%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AB-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%B4%D8%AFمحمد امینیان با بیان اینکه این بنای تاریخی فاخر یکی از مهم‌ترین قلعه روستاهای استان کردستان و غرب کشور محسوب می‌شود، گفت: با توجه به خشتی بودن دیوارها و استحکامات دفاعی این قلعه روستا و همچنین به‌ دلیل قرارگیری آن در کنار رودخانه قزل اوزن، دیوارهای چینه‌ای آن دست‌خوش تخریباتی حاصل از گذر زمان و نوع مصالح شده بود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مربوطه و همچنین بانک‌های عامل در فرآیند اختصاص تسهیلات به جامعه هدف، گفت: وضعیت اشتغال ایجاد شده در استان تاکنون رضایت بخش بوده، ضمن اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود میزان اشتغال‌زایی در ماه‌های آینده ارتقا یابد.