هوای اصفهان ۳ درجه خنک‌تر می‌شود / بارش‌های بهاری شدت می‌گیرد

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های جوی بهاری بر روی استان تا اواسط هفته جاری است.

وی خاطرنشان کرد: بادرود و چوپانان با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۱- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/744120/%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%DB%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%AE%D9%86%DA%A9-%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: شدت ناپایداری‌ها طی امروز در نیمه جنوبی استان و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مناطق غربی و جنوب همراه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بارش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب‌پذیر هشدار داده می‌شود.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر روز گذشته تا اواخر وقت امروز بیست‌وپنجم فروردین در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات احتمال بارش برف همراه است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه امروز در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان اصفهان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نواحی بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، شهرضا، فریدونشهر، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، اصفهان، نجف‌آباد، ورزنه و کوهپایه با ناپایداری‌های همرفتی همراه است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی با گردوخاک موقتی و بارش‌های رگباری و رعدوبرق همراه است.

حاجی‌بابایی گفت: در روز گذشته بیست‌وچهارم فروردین، نیمه شمالی استان به ویژه ارستان، انارک، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، گلپایگان، مهاباد، شاهین‌شهر و میمه، نائین و نطنز تحت تأثیر سامانه مذکور بودند.

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، خودداری از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، نداشتن فعالتی‌های کوهنوری و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی توصیه می‌شود.