رگبار پراکنده در برخی استان ها؛ کاهش دما در نوار شمالی کشور

ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ خردادماه) اهواز با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.


منبع: https://ana.press/fa/news/850915/%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: علاوه بر این در روز چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید می‌شود.

وی افزود: همچنین این شرایط امروز در برخی مناطق شمال شرق نیز حاکم است. روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) همین شرایط در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، سواحل دریای خزر، اردبیل، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز و در بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روز‌های آینده را تشریح کرد و گفت: رگبار پراکنده گاهی رعد و برق در برخی از استان‌ها پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ خردادماه) کمی ابری، گاهی وزش باد شدید، بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده اظهار کرد: از امروز (۱۴ خردادماه) تا روز دوشنبه (۱۵ خردادماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که طی پنج روز آینده در شرق کشور (به ویژه منطقه زابل) و امروز در استان خوزستان در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود و روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.