آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روزهای چهارشنبه تا جمعه، در پی نفوذ هوای خنک، شاهد کاهش دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود و دریای خزر از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب، در بعضی نقاط استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق فارس نیز رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، افزون بر مناطق ذکر شده در بعضی نقاط غرب و خراسان شمالی و روز جمعه در شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی، وضعیت مذکور برقرار خواهد بود و روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب، رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۰ است و در روز _‌چهارشنبه هفدهم خردادماه_ نیز قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۱ پیش‌بینی می‌شود.


منبع: https://www.imna.ir/news/665538/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%A8-%D9%88%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA

ضیائیان گفت: همچنین سه‌شنبه تا پنجشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و قم، در ساعات بعدازظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک و از سه‌شنبه تا جمعه در شرق و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، پیش‌بینی می‌شود.