طبیعت‌گردی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | jarastour

طبیعت گردی و اکوتوریسم هر دو بازدید از جاذبه‌های طبیعی را شامل می‌شوند، اما از نظر اهداف و فعالیت‌های ارائه شده تفاوت دارند. اکوتوریسم (بوم گردی) سفری مسئولانه با حفظ محیط زیست و احترام به فرهنگ مردم محلی است. اما گردشگری طبیعی فقط به سفر به مکان‌های دیدنی، خصوصا برای لذت از زیبایی طبیعت اشاره دارد.

جاذبه های طبیعی استان همدان – مناظر طبیعی همدان – همه جاهای دیدنی طبیعی ایران

مجله خبری تور و گردشگری باداب سورت از چشمه‌های طبیعی پلکانی است که در جنوب ساری، در روستای سورت قرار دارد. این چشمه، یک اثر طبیعی ملی محسوب می‌شود که به ثبت رسیده است. وجود حوضچه‌های رنگی زیبا که در نتیجه غلظت زیاد رسوبات اکسید آهن به وجود آمده است، این چشمه را منحصربه‌فرد کرده‌اند. علاوه بر درختچه‌های زرشک وحشی در اطراف چشمه، جنگل‌های سوزنی برگ در ارتفاعات آن خودنمایی می‌کنند. معرفی محصولزیرانداز Neko مدل 220x220cm، یک زیرانداز مناسب برای چادر و از آن دسته اقلام ضروری است که در سفرهای خانوادگی، کمپینگ، طبیعت گردی، کوهنور.. چشمه ای که محیط اطراف آن فضای مناسبی برای پیک نیک فراهم کرده و آب سرد آن گواراترین نوشیدنی در ایام تابستان است؛ به اندازه ای که برخی از گردشگران ظرفی با خود می‌برند تا از آب این چشمه پر کرده و همراه خود به خانه ببرند.

البته بسته به اینکه هر دشتی در چه منطقه ای قرار گرفته باشد در زمان های مختلف از فصل بهار و تابستان… مرکز خرید تنکابن که در میان مراکز پرطرفدار و معروف مازندران قرار دارد، به فروش انواع محصولات از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، کیف، کفش و… اختصاص یافته است. موزه تاريخ آمل شامل بخش‌هایی همچون باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و اسناد تاريخی ايران و مازندران می‌شود، ضمن اینکه اشيای تاريخی با قدمت هزاره سوم قبل از ميلاد مسيح را نیز می‌توان در این موزه سه طبقه به نظاره نشست. ویترین سکه‌ها، از بخش‌های جذاب موزه آمل است که تاریخ مصوری از خط، آداب و رسوم کهن، آرایش صورت و نوع پوشش شاهان را نشان می‌دهد. کلاردشت در اواسط جاده کرج به چالوس قرار دارد و یکی از توریستی‌ترین مناطق شمال کشور است.

جاذبه های اطراف روستای افجه

منطقه‌ای که افجه در آن قرار دارد منطقه ای کوهستانی است و اگر به دنبال آب و هوایی خنک در تابستان هستید، افجه می‌تواند مقصد مناسبی برای طبیعت گردی شما باشد. شغل اهالی افجه کشاورزی و دامپروری و محصولات طبیعی و ارگانیک این روستا قطعا سوغات خوبی برایتان خواهد بود. بهترین زمان سفر برای طبیعت گردی در افجه فصل بهار و تابستان به ویژه اردیبهشت ماه است که دشت و کشتزارهای آن سرسبز و پر شکوفه‌اند. علاوه‌براین، طبیعت گردی بخشی از حفاظت از محیط زیست و درک نیازهای مردم محلی در منطقه است.

  • آب‌وهوای مطبوع و دلچسب، طبیعت بی‌نظیر، سرگرمی‌هایی از قبیل قایقرانی، ماهی‌گیری و اتوبوس دریایی، تنها گوشه‌ای از جذابیت این سد هستند.
  • از جمله کالاهایی که می‌توانید در این مرکز خرید تهیه کنید، می‌توان به پوشاک بانوان و آقایان، اسباب‌بازی، کیف و کفش، طلا و جواهرات، عطر و لوازم آرایشی اشاره کرد.
  • طبیعت گردی و بازدید از مناطق طبیعی، یکی از لذت‌بخش ترین فعالیت‌هایی است که تجربه آن به افراد مختلف پیشنهاد می‌شود.
  • کتاب اطلس مناطق حفاظت شده ایران را بسیاری از افراد علاقمند و فعال محیط زیست ایران می‌شناسند.
  • بر اساس تحقیقات موجود، آلودگی و انتشار گاز co2 در سفر با هواپیما حدود ۲۰ برابر بیشتر از سفر با قطار و حدود ۶ برابر بیشتر از سفر با یک اتومبیل کوچک با ظرفیت ۴ نفر است.

قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران در خلیج فارس است که می‌توان آن را بی‌نظیر دانست. این جزیره در شکل طبیعی خود حفظ شده و دست‌نخورده است و یکی از جاذبه های طبیعت گردی ایران به حساب می‌آید. بدین‌ترتیب، آژانس‌ها و تورگردانان فعال در زمینه طبیعت‌گردی می‌توانند با برگزاری سفر‌های مسئولانه، تاثیرات مخرب این سفر‌ها را بر محیط کاهش دهند. هر گونه طبیعت زیبایی از جنس جنگل و کوه و دریا در این منطقه… بازار روز آمل، با بافت سنتی خود و حضور مردم محلی یکی از زیباترین مکان‌ها برای گردشگران است.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار