جاذبه های طبیعی یزد سفر به یزد: سایت جامع گردشگری یزد رزرو هتل های یزد و تور یزد | jarastour

در مدت کوتاهی بخشی مهم از گردشگری اکوتوریسم شد و اکنون مهمانان خود را به گذراندن تعطیلات دلپذیر در مزرعه بومی و ارتباط نزدیک با طبیعت، دعوت می‌کند. این برنامه سرگرمی شامل شترسواری، دوچرخه‌سواری و همچنین رصد آسمان شب در کویر است. این منطقه فقط محصولات ارگانیک را به گردشگران ارائه می‌دهد و از انرژی خورشیدی به عنوان جایگزین منبع انرژی استفاده می‌کند. گردشگری حتی در تلاش‌های طبیعت گردی نیز به ناچار منجر به توسعه می‌شود. وقتی مناطق طبیعی در صنعت مسافرت محبوب می‌شوند، معمولا به هتل‌ها، کاوش‌ها و سایر فعالیت‌های صنعت توریست تبدیل می‌شوند. این فعالیت‌ها گاهی اوقات گروه‌های بومی و مردم محلی را از وطن خود آواره می‌کند.

http://cctvlive.ir

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در اطراف این دو دریاچه هیچ گونه امکانات و تمهیدات امنیتی برای شنا فراهم نشده و توصیه می شود شناگران آماتور از شناکردن در این دریاچه‌ها پرهیز کنند. رونق ورزشهای آبی و نشاط و هیجان ناشی از آن در صورت وجود امکانات، از دیگر جاذبه های توریسم ساحلی است. ورزشهایی مانند اسکی روی آب، قایق رانی، موج سواری، جت اسکی و … را می توان از جمله موارد جذب گردشگر در مناطق ساحلی بشمار آورد. طبیعت گردی می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از مردم منفعت داشته باشد. وسیله نقلیه یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند آلودگی بسیاری را وارد محیط کند.

  • کتاب بیابانگردی در ایان به تعریف بیابان و کویر پرداخته و شما را با دنیای جانوران بیابان و همچنین پوشش گیاهی بیابان‌های ایران آشنا می‌سازد.
  • به همین دلیل، مهم است که تور طبیعت گردی خود را از کدام سازمان رزرو کنید.
  • درآمد مازاد به کارگران یا اعضای خانواده آن‌ها این امکان را می‌دهد که با خرید کالاهای محلی و پرداخت هزینه مراقبت از کودکان و سایر خدمات، مشاغل کوچک راه‌اندازی کنند یا پول را به اعضای دیگر جامعه منتقل کنند.
  • این موزه با نام‌های دیگری همچون کاخ مرمر، موزه تماشاگه خزر، باغ رامسر و کاخ موزه مرمر نیز شناخته می‌شود.
  • از اواخر قرن بیستم به بعد گردشگری در کویر و بیابان به عنوان نوع خاصی از گردشگری در جهان مطرح شد و کم کم مورد توجه قرار گرفت .

ولی عاشق شغلشه از اونجایی که علاقه زیادی به سفر داره و اهل یه منطقه کوهستانی و خوش آب و هواست، تصمیم گرفت که با سفرهای علی بابا همراه بشه و سری به جای جای ایران و حتی خارج از کشور بزنه. به نظر مریم، زندگی رو باید زندگی کرد و به دنیا سخت نگرفت، هر جا که دلت شاده، همونجا باید بود. همچنین جوامع و فرهنگ‌های محلی را به روشی می‌شناسید که هرگز از بالکن هتل مجلل خود متوجه آنها نخواهید شد. با تعامل با مردم محلی، شما درباره نحوه زندگی آنها اطلاعات کسب می‌کنید و آنها نیز درباره شما یاد می‌گیرند، خواه سلیقه موسیقی باشد یا ترجیحات غذایی، شباهت‌ها و تفاوت‌های ساده روزمره و… . گردشگران طبیعت گردی هنگام بازگشت به خانه، این پیام را به خانواده‌ها، دوستان و همکاران خود می‌رسانند. هر یک از تور‌های طبیعی مانند کوه‌نوردی یا پیاده‌روی در جنگل، آداب خاص خود را دارد و این وظیفه آژانس‌ها است تا با آموزش درست، مسافران مسئولیت‌پذیری را پرورش دهند.

* تالاب کویری میقان اراک

کسانی که می‌خواهند در این شغل مشغول به کار شوند، باید با چالش‌های ریز و درشتی که در این مسیر برایشان وجود دارد هم آشنا باشند. بلکه کویر و تماشای جاذبه‌های اسرارآمیز آن هم طرفداران خاص خودش را دارد. تورهای ماجراجویی کویر نوردی با هدف تجربه زندگی در سکوت، تماشای آسمان کویر و تفریح انجام می‌شود. حیات وحش هم بخشی از طبیعت است که گردشگران به دیدن آن علاقه‌مند هستند. افرادی که از تماشای گونه‌های مختلف جانوری لذت می‌برند و تمایل دارند که از نزدیک حیات وحش طبیعی را لمس کنند با این تورها همراه می‌شوند. از جمله تورهای حیات وحش می‌توان به سافاری در آفریقا اشاره کرد.

* پارک ملت مشهد

ییلاق فیلبند، مرتفع‌ترین مجله خبری تور و گردشگری بخش شرقی استان مازندران است که در ماه‌های گرم سال پذیرای مردم محلی و گردشگران است و در ماه‌های سرد اغلب خالی از سکنه می‌شود. شاید بتوان اقیانوس ابری‌ را مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی این منطقه ییلاقی دانست که آن را در برمی‌گیرد و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. در واقع، تماشای این دریای ابر و منظره خارق‌العاده گذر ابرها از زیر پاهایتان، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان می‌سازد. در طبیعت گردی برای اینکه هم بهترین تجربه را داشته باشید و هم به طبیعت و پوشش گیاهی و جانوری آسیبی وارد نکنید، لازم است تا نکاتی را در نظر داشته باشید. به‌طور کلی هدف از مطرح کردن این موارد، کمک به حفظ مناطق طبیعی موجود و جلوگیری از صدمه به آن‌هاست.

بوم‌شناسی کاربردی/گردشگری در طبیعت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار