معرفی طبیعت گردی و آشنایی با شیوه‌های آن | jarastour

با این حال وردیج، هنوز هم روستایی است که ارزش سفر و تماشا را دارد. وردیج، روستایی است نسبتاً بزرگ با باغاتی بزرگ تر پر از درختان گردو، توت، خرمالو، سیب و شاتوت که هوایی پاک را به مهمانانش هدیه می‌دهد و ذوق عکاسی را در دل آن ها بیدار خواهد کرد. صاحبنظران معتقدند فعالیت های گردشگری در صورت رعایت 6 اصل زیر به عنوان مصادیق طبیعت گردی مطرح می شوند. سواحل دریا، بویژه در فصل شنا و ماهیگیری از جاذبه های مهم گردشگری در جهان است که تفریح ، هیجان و احیاناً قابلیتهای درمانی (ماسه های ساحلی و یا لجنهای دریایی و دریاچه ای) انگیزه اصلی سفر را بوجود می آورد. وقتی به مقصد رسیدید، گزینه‌های کم هزینه برای تردد بهتر است.

  • رونق ورزشهای آبی و نشاط و هیجان ناشی از آن در صورت وجود امکانات، از دیگر جاذبه های توریسم ساحلی است.
  • ثروت کشورهای فقیر غالبا در منابع طبیعی مانند جنگل‌ها، مواد معدنی و زمین‌های مناسب کشاورزی، گره خورده است.
  • این نکته را هم در سفر خود به یاد داشته باشید که روستای چنار آخرین روستا در مسیر رسیدن به دریاچه ها است پس هرچه نیاز دارید را باید از این روستا تهیه کنید.
  • علاوه بر این ایران به واسطه داشتن شرایط جغرافیایی خاص این امکان را به گردشگری و توریست میدهد تا با طی کردن مسافت نه چندان طولانی بتواند به اقلیم‌های مختلفی سفر کند.
  • البته این مجسمه‌ها شاید به پای مجسمه‌های موآی جزیره ایستر نرسند، اما قطعاً در نوع خود عجیب و جالب توجه اند.
  • اما گردشگری طبیعی فقط به سفر به مکان‌های دیدنی، خصوصا برای لذت از زیبایی طبیعت اشاره دارد.

دیری نپایید که کل دیوارهای خانه، درها، کدوهای حلوایی و…، انباشته از طرح و رنگ شد. نمایشگاه‌های متعددی از مجله خبری تور و گردشگری او در سراسر دنیا برگزار شد و در نهایت خانه‌اش به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت. موزه نیما یوشیج در واقع محل زندگی پدر شعر نو فارسی، نیما یوشیج است که شامل بخش‌هایی نظیر شاه‌نشین، اتاق‌های متعدد، زمستان‌نشین، تابستان‌نشین، حیاط و سه ورودی می‌شود.

مهم‌ترین اصول گردشگری مسئولانه

معرفی کتاب قلعه‌ها و دژهای ایران به منظور آشنایی مخاطبین با استحکامات ایران انجام می‌شود. تا حد امکان صدمه‌ای برای زیست‌یوم طبیعی و فرهنگی-اجتماعی نداشته باشد. حتی برای یک پیاده‌روی چندساعته در جنگل هم با خودتان قمقمه آب ببرید،روی آب چشمه‌ها و برکه‌های جنگل حساب باز نکنید. بگذارید راحت‌تان کنم؛ اگر کرم و لوسیون دورکننده حشرات نخریدید جاده را برگردید تا به اولین داروخانه برسید. بعید است که پشه‌ها و بقیه حشرات جنگل، خیلی با مهمان‌نوازی با شما رفتار کنند.

لوازم و تجهیزات موردنیاز برای طبیعت گردی

متاسفانه وقتی ترافیک گردشگران در مناطق شکننده و حساس زیاد شود، می‌تواند بر اکوسیستم تاثیر منفی بگذارد. در تورهای طبیعت گردی بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن ارتقا سطح حفاظت از محیط‌های در معرض خطر، تجربه کسب کنند و از سفر لذت ببرند. شاید به نظر برخی از مردم رفتن به طبیعت نیاز به شرایط و تجهیزات خاص نداشته باشد و مبنای تورهای طبیعت گردی را تورهای شادی بدانند که هیچ ملاحظه و استانداردی در آنها رعایت نمی شود. کتاب اطلس مناطق حفاظت شده ایران را بسیاری از افراد علاقمند و فعال محیط زیست ایران می‌شناسند. این کتاب از برترین کتاب‌ها در زمینه طبیعت و محیط زیسا ایران است که در آن به جاذبه‌های طبیعی ایران و قابلیت‌های بالقوه گردشگری در ایران به نحو زیبایی اشاره شده است.

معرفی 10 چشمه آبگرم معروف در ایران

مخصوصا اگر به گردشگری در دل طبیعت می‌روید و با مراکز درمانی فاصله زیادی دارید، به هیچ وجه همراه داشتن این وسیله مهم و حیاتی را فراموش نکنید. در شرایط عادی برای روشنایی محیط و علی‌الخصوص در شرایط پیش‌بینی نشده، همراه داشتن نورافکن و چراغ قوه دستی یکی از ملزومات است. نکته دیگری که درمورد چادر مسافرتی مناسب اقامت در جنگل باید حواستان باشد این است که چادر را طوری انتخاب کنید که ورودی‌ش خوب بسته شود و آب و حشرات وارد نشوند. فصل دوم انواع گردشگری شامل ادبیات پژوهش و مبانی نظری انواع گردشگری تهیه شده است. فصل دوم انواع گردشگری شامل فهرست کامل منابع بوده و به صورت فایل ورد قابل ویرایش می‌باشد. کمی بالاتر از محله وردآورد و در غرب تهران، جاده ای موازی با مسیر رودخانه ساخته شده که به دو روستای وردیج و واریش منتهی می‌شود.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار