جاذبه های طبیعی تهران طبیعت گردی در پایتخت | jarastour

طبیعت گردی که به آن گردشگری مبتنی بر طبیعت نیز گفته می‌شود، گردشگری مبتنی بر جاذبه های طبیعی یک منطقه است. این گردشگری شامل سفر مسئولانه برای تجربه مناطق طبیعی و چشم اندازها، گیاهان و جانوران، حفاظت از محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی مردم محلی است. کاوش در مناطق طبیعی و یافتن خصوصیات رمزگونه آن، می‌تواند شامل گونه‌های مختلفی از سفر بشود. در طبیعت گردی که می‌تواند شامل کوهنوردی و صعود به قله، کویر پیمایی، کمپینگ در مناطق جنگلی و … باشد، علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و لذت بردن از آن در کنار خانواده یا دوستان، جلوگیری از آسیب به محیط زیست و احساس مسئولیت در قبال آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  • پارسمدیر بزرگترین وب سایت ویژه دانشجویان و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مدیریت و مهندسی صنایع است.
  • کلاردشت در اواسط جاده کرج به چالوس قرار دارد و یکی از توریستی‌ترین مناطق شمال کشور است.
  • باغی از دوران صفویه در شهر نوشهر و در همسایگی آن قرار دارد همچنین یک پناهگاه برای پرندگان در شبه جزیره میانکال و دریاچه عباس آباد است.

روستای جنت رودبار واقع در جنوب غرب رامسر، ییلاقی در میانه کوه‌ها و در دشتی کنار رودخانه است که گردشگران زیادی در طول ماه‌های گرم سال برای استفاده از هوای خنک آن، به این روستا سفر می‌کنند. ضمن اینکه عبور از جنگل دالخانی برای رسیدن به روستا و همچنین گشت‌وگذار در مراتع و تپه‌های سرسبز، بازدید از خانه‌های قدیمی روستا و… جنگل راش با طبیعت بسیار زیبای خود در روستای سنگده قرار دارد و می‌تواند لحظاتی سرشار از آرامش را برایتان به ارمغان آورد. این جنگل نه‌تنها محل رویش یکی از گونه‌های کمیاب راش است، بلکه آبشار زیبایی را در دل خود جای داده است. سد سلیمان تنگه که با عنوان سد شهید رجایی و سد دو دانگه نیز شناخته می‌شود، از زیباترین جاهای دیدنی ساری است که در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید.

بررسی شرایط زندگی در تنب کوچک

مجله خبری تور و گردشگری مذکور، آثار باارزشی از یافته‌های باستان‌شناسی منطقه خزر، بافته‌های هنرمندان ایرانی، تابلوهای نقاشان بزرگ دنیا و مجسمه‌های برنزی و سنگی را در معرض دید گذاشته شده است. موزه بابل یا موزه گنجینه بابل شامل بخش‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و چوب می‌شود. در بخش باستان‌شناسی آثاری از دوره‌های پیش از تاریخ و اسلام در معرض دید قرار دارد. بخش مردم‌شناسی در تالار نسبتا وسیعی است و از وسایل کشاورزی تا پوشاک مردم مازندران، گیلان، ترکمن، چادرشب‌بافی زنان مازندران، صنایع دستی زنان ترکمن‌صحرا و…

روستای وردیج

امکانات خوب، هوای مطبوع، طبیعت زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده، کلاردشت را به گزینه‌ای عالی برای گردشگری تبدیل کرده‌اند. تفرجگاه ساحلی نمک آبرود مجهز به اسکله قایقرانی، سرویس‌های بهداشتی، چای‌خانه سنتی، آلاچیق جهت اقامت مسافران، رستوران، سوییت‌های کوچک، فروشگاه‌های عرضه کالا و خدمات و… میدان ساعت در مرکز ساری قرار دارد و به‌نوعی نماد این شهر به حساب می‌آید.

واژه اکوتوریسم در ادبیات انگلیسی را نخستین بار رومریل بکار برد. هدف وی از بکارگیری این اصطلاح، توجه به سرمایه‌گذاری بخش صنعت در مطالعات جذب گردشگر در مناطق با پتانسیل‌های طبیعی یا طبیعت‌گردی بوده است. این مفهوم در وهله نخست ناظر بر ملاحظات محیط زیستی و مفهوم توسعه پایدار است.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار