طبیعت‌گردی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | jarastour

یکی از اقدامات اساسی قبل از شروع هر کاری، تهیه مقدمات و لوازم مورد مجله خبری تور و گردشگری برای انجام آن است. در طبیعت گردی باتوجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن بسیاری از اتفاقات، باید با تجهیزات کامل و مطمئن سفر کرد. در زیر، به معرفی بعضی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وسایلی که باید در عموم سفرهای طبیعت‌گردی به همراه داشته باشید می‌پردازیم.

  • موزه‌های متعددی در گوشه‌وکنار استان مازندران فعالیت می‌کنند که در سفر به این منطقه باید بازدید از آن‌ها را در برنامه خود قرار دارد.
  • متاسفانه وقتی ترافیک گردشگران در مناطق شکننده و حساس زیاد شود، می‌تواند بر اکوسیستم تاثیر منفی بگذارد.
  • از طریق طبیعت گردی، در نواحی اطراف مکان‌های خاص نیز شغل ایجاد می‌شود و به همین سبب تقویت اقتصاد را در پی خواهد داشت.
  • در ضمن برای خرید انواع محصولات مربوط به گردشگری و طبیعت گردی، فروشگاه آفرودبازار با بهترین کیفیت و خدمات، در خدمت شما همراهان گرامی است.
  • در راستای همین آگاهی، قابلیت تعریف پروژه‌های علمی-تحقیقاتی برای آن وجود دارد.

این نوع طبیعت گردی در حقیقت به بازدید از مناطق با اقلیم متفاوت از منطقه سکونت شخص و آشنایی با خصوصیات طبیعی آن مربوط می‌شود. به طور مثال، رفتن به مناطق کوهستانی و کوهپایه در تابستان یا بازدید از مناطق کویری در زمستان می‌تواند در این دسته قرار بگیرد. اگر مقصد سفر شما به مناطق سردسیر است، همراه داشتن کیسه خواب یکی از موارد ضروری سفر به حساب می‌آید.

* آبشارهای دوقلوی زیارت گرگان

یکی از جاذبه های طبیعی ایران چشمه‌های آب گرم است که خاصیت درمانی دارد. آب‌های معدنی و گرم با ترکیبات شیمیایی مختلف در چندین شهر ایران وجود دارند. به عنوان مثال چشمه‌های آب گرم لاریجانی، محلات، سرعین، بوستال، آباد، رامسر و … که سالانه هزاران گردشگر از آنها بازدید می‌کنند. هرچند طبیعت گردی هم نوعی سفر است، اما از آنجا که تلاش می‌کند تاثیر منفی حداقلی بر محیط‌زیست داشته باشد، محبوبیت بیشتری دارد.

* آبشار بیشه خرم آباد

علاقه به طبیعت و دریافت انرژی از آن یکی از ویژگی‌های غیرقابل انکار اکثر انسان‌هاست. سفری که مسیر و مقصد آن در دل طبیعت باشد، حتما شما را از شلوغی و هیاهوی زندگی روزمره رها کرده و حس خوبی را در شما ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر معادل فارسی «طبیعت‌گردی» هر نوع گردشگری در طبیعت است و لزوما اکوتوریسم نیست. در طبیعت‌گردی طبیعت برای استفادۀ انسان آماده و تجهیز می‌شود ولی در اکوتوریسم انسان خود را برای حضور صحیح و خردمندانه در طبیعت آماده می‌سازد. پس از آبشار لت مال، دامنه ارواح سنگی مهم ترین و معروف ترین جاذبه این منطقه است. این دامنه پر از سنگ‌هایی است که به شکل انسان و حیوانند و قدم زدن در آن کمی ترس و توهم را به همراه خواهد داشت.

برای هر فعالیتی، توصیه می‌شود که از لباس مناسب و مخصوص به آن استفاده کنید. می‌روید حتما لباس گرم و مناسب مانند بیس لایر همراه داشته باشید. همچنین قبل از شروع حرکت به سمت مقصد، حتما شرایط جوی آن منطقه را چک نمایید. طبیعت گردی هم مانند هر نوع سفر دیگری دارای فواید و مزایای خاصی است که جنبه‌های گوناگونی را شامل می‌شود. در ادامه این بخش، مزایای طبیعت گردی را از 3 زاویه مختلف بررسی خواهیم کرد.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار