طبیعت و گردشگری ایده شات | jarastour

این دریاچه در نزدیکی روستای چورت در حدفاصل ساری تا کیاسر واقع شده است. باغ گیاه‌شناسی نوشهر یکی دیگر از آثار ملی ایران است که به دوره پهلوی دوم تعلق دارد. این باغ ۳۵ هکتاری از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی کشور است که علاوه بر نگهداری از گونه‌های نادر و در حال انقراض، به آموزش مردم نیز کمک می‌کند. در این محل انواع گونه‌های درختی و درختچه‌ای، پیازی، گیاهان علفی، کاکتوس و گیاهان گوشتی و چند ساله وجود دارد.

  • به تعریفی دیگر، اکوتوریسم یا بوم گردشگری نوعی از گردشگری است که ریشه‌های آن به طبیعت و محیط‌های باز گسترش یافته‌است.
  • متن تحت Creative Commons Attribution-ShareAlike License در دسترس است؛ شرایط اضافی می‌تواند اعمال گردد.شرایط استفاده را برای جزئیات ببینید.
  • جاذبه‌های طبیعی شامل سواحل، جنگل‌ها، کویر، پارک‌های ملی و …
  • مکان‌هایی در سراسر جهان وجود دارد که برای طبیعت گردی عالی هستند و کمی جلوتر آن‌ها را مطرح خواهیم کرد.

باغ تاریخی عباس آباد از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی در شهرستان بهشهر است که جزو میراث ملی کشور قرار دارد. این مجموعه ۵۰۰ هکتاری به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد و شامل سد، مخزن، گل باغ، کاخ، حمام، دو برج آجری، آسیاب آبی و دریاچه سد می‌شود. علاوه بر این ایران به واسطه داشتن شرایط جغرافیایی خاص این امکان را به گردشگری و توریست میدهد تا با طی کردن مسافت نه چندان طولانی بتواند به اقلیم‌های مختلفی سفر کند. کتاب بیابانگردی در ایان به تعریف بیابان و کویر پرداخته و شما را با دنیای جانوران بیابان و همچنین پوشش گیاهی بیابان‌های ایران آشنا می‌سازد. یکی از راهکارها برای گسترش صنعت طبیعت‌گردی، شناسایی هرچه کامل‌تر مناطق مستعد گردشگری طبیعت و به‌دنبال آن برنامه‌ریزی دقیق جهت امکان‌سنجی این مناطق به لحاظ توان جذب گردشگر طبیعت است.

* پارک ملی دز

به یاد داشته باشید که رسیدن به قطب جنوب فقط در تابستان امکان‌پذیر است. در حالی که قطب جنوب نشانه‌های واضحی از اثرات گرم شدن کره زمین را نشان می‌دهد، تعطیلات در قطب جنوب برای بسیاری معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند. ایران جاهای دیدنی طبیعی متنوعی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هرآنچه باید درباره جاذبه‌های استان مازندران بدانید:

وقتی مجله خبری تور و گردشگری این بازار می‌شوید، بوی سبزیجات تازه و سیر و ماهی صیدشده، شما را به وجد می‌آورد. بی‌شک خرید از این بازارها، کمک به اقتصاد مردم منطقه خواهد بود؛ ضمن اینکه می‌توانید از نزدیک با مردم بومی معاشرت کنید. امامزاده هاشم، آرامگاه یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که در جاده هراز قرار دارد. ساختمان امامزاده در سال ۱۳۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قرارگیری آن در منطقه‌ای کوهستانی باعث شده است که به توقفگاه مناسبی برای مسافران تبدیل شود. در استان مازندارن و در میان جنگل‌های انبوه و چشم‌اندازهای فوق‌العاده بکر، ده‌ها بهشت کوچک پنهان شده است که به‌خصوص در تابستان، به مقصدی ایدئال برای گردشگری تبدیل می‌شوند. در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین روستاهای خوش‌آب‌وهوای استان اشاره می‌کنیم.

* طبیعت روستای امامزاده هاشم رشت

مزایایی که اکوتوریسم به مسافران ارائه می‌دهد شخصی است، اما تاثیرات آن گسترده است. با بازدید از مناطق با زیبایی طبیعی خیره‌کننده، دیدن حیوانات در زیستگاه‌های بومی خود و ملاقات با اعضای جوامع محلی، مسافران می‌توانند آگاهی خود را درباره اهمیت صرفه‌جویی در منابع و جلوگیری از هدر آن افزایش دهند. برعکس، این اتفاق زمانی می‌افتد که شما از نظر اجتماعی مسئول فرهنگ و ماهیت مکان بازدید شده باشید. برخی مناطق ذاتا شکننده هستند و هر نوع زباله‌زایی ممکن است عواقب زیادی را به دنبال داشته باشد.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار