آغاز بارش‌ها از غرب اصفهان

وی افزود: براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی، مدیریت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی توسط دستگاه‌های مرتبط توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین سامانه بارشی پاییزی مناطق نیمه غربی و شمالی، جنوبی و شرقی را دربرمی‌گیرد، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

عسگریان اظهار کرد: پرهیز از تردد و توقف غیرضروری در مناطق مستعد و مسیل‌ها، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی برای کاهش خطرات احتمالی توصیه می‌شود.

عسگریان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش و کمینه دمای دو تا پنج درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر و بارش از غرب آغاز خواهد شد و تا اوایل روز جمعه در سطح استان به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب پایدار است، تصریح کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد گاهی به‌صورت رگباری و همراه با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار نفوذ سامانه‌ای ناپایدار از غرب به استان است، بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق آسمان قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد و بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان استقرار جوی ناپایدار روی استان است، افزود: امروز غبار صبحگاهی در مناطق مرکزی و کلان‌شهر اصفهان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود و روز پنجشنبه وضعیت جوی، نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش باران دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/619768/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86وی با اشاره به تشدید سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی هواشناسی اصفهان، افزود: بر پایه این هشدار، فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تشدید می‌شود و تا پایان پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه با بارش باران و برف (مناطق سردسیر و ارتفاعات)، رعدوبرق، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید موقتی، مناطق غرب و جنوب استان را در بر می‌گیرد.

احتمال ایجاد اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی با شدت گرفتن بارش‌ها

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با شدت فعالیت سومین سامانه بارشی، لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، شکل‌گیری سیلاب‌های محلی، خسارت به صنعت کشاورزی و نیز اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و لرستان در روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.