آغاز فعالیت سامانه بارشی پاییزی از شامگاه امروز/تداوم بارش‌ها تا ۴ روز بر اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا شش درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف، کاهش دما، مه آلودگی با کاهش دید و وزش باد شدید موقتی در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان، دور از انتظار نیست، اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شامگاه امروز، افزود: فعالیت این سامانه بارشی از روز جمعه بیستم آبان‌ماه در نیمه غربی استان آغاز خواهد شد و روز شنبه در نیمه شمالی ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص ورود سامانه بارشی از شامگاه امروز و فعالیت آن در بیشتر مناطق استان تا روز یکشنبه بیست و دوم آبان‌ماه، گفت: تشدید این سامانه از روز جمعه تا شنبه در مناطق غربی و همجوار با استان‌های غربی، شمال غرب و شمال استان و مجاور با استان‌های شمالی را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در شهر اصفهان از بعدازظهر جمعه دور از انتظار نیست، افزود: این بارش‌ها به‌صورت رگبارهای پراکنده تا بامداد و صبح شنبه در اصفهان تداوم دارد. احتمال مه آلودگی، وقوع رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی نیمه جنوبی استان وجود دارد.

هنرمند ادامه داد: لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان طی روز جمعه و استان‌های قم و مرکزی در روز شنبه بیست‌و یکم آبان‌ماه از اثرات مخاطرات ورود سامانه بارشی است.

تداوم رگبارهای پراکنده تا بامداد شنبه در شهر اصفهان / ‏‬لغزندگی در محورهای مواصلاتی و مه آلودگی نیمه جنوبی

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نزدیک شدن سامانه ناپایدار از اواخر وقت امروز و فعالیت آن از فردا تا روز یکشنبه بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آغاز فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و شمالی اصفهان

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و فرودگاه اصفهان با دمای دو درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان است.


منبع: https://www.imna.ir/news/618422/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A7%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7