افشاگری‌های پرنسس دایانا دستمایه ساخت سریال «تاج» شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، نمایش مصاحبه معروف پرنسس دایانا با مارتین بشیر، که در جُنگ خبری هفتگی بی بی سی به نام پاناروما در سال ۱۹۹۵ نشان داده شد و در آن مصاحبه پرنسس دایانا پرده از مشکلات زندگی سلطنتی‌اش برداشت و به همه گفت که ازدواجش با پرنس چارلز یک ازدواج شکست خورده است، قلب تپنده فصل پنجم سریال «تاج/Crown» را تشکیل می‌دهد.

در جایی از این مصاحبه بشیر می‌پرسد: «شما فکر می‌کنید که خانم پارکر بولزعامل مهمی در فروپاشی ازدواجتان بود؟» اینجاست که دایانا آن جمله معروف را به زبان می‌آورد، که شاید همین جمله باعث معروف شدن این مصاحبه شد: «خوب، ما سه نفری با هم ازدواج کرده بودیم، برای همین یک کم ازدواج شلوغی بود.»

بشیر با سوالات بیشتر، سعی می‌کند تا دایانا را بیشتر تحریک به حرف زدن کند و وقتی او از دایانا می‌پرسد که خیانت شوهرش چه تاثیری روی او گذاشته است، دایانا در جواب می‌گوید: «تقریباً نابودم کرد. احساس می‌کنم که قادر به انجام هیچ کاری نیستم و احساس بی مصرفی، بلااستفاده و شکست خورده بودن از هر جهت می‌کنم… با شوهری که یک نفر دیگر را دوست دارد.»

سال گذشته، بی بی سی در برابر درخواست‌های خاندان سلطنتی مبنی بر این که این مصاحبه دیگرهرگز پخش نشود تسلیم شد و این مصاحبه از تمام کانال‌های اینترنتی حذف شد و به هیچ شبکه دیگری امتیازش فروخته نشد. (البته به راحتی می‌توان به متن این مصاحبه دسترسی پیدا کرد.)

همانند زندگی واقعی، هر چیز دیگری یا به آن لحظه خارق العاده در تاریخ تلویزیون منتهی یا از آن ناشی می‌شود. در بخش کلیدی این مصاحبه، که بخش زیادی از آن بازخلق شده است، دایانا با شور و حرارت زیادی درباره رابطه شوهرش با کامیلا پارکر بولز صحبت می‌کند.

دایانا می‌دانست که آن‌ها قبلاً عاشق و معشوق بودند و رابطه‌شان از سال ۱۹۸۶ شکل گرفته بود، اما افزود، «من در موقعیتی نبودم که بتوانم کاری در این باره کنم.»

دایانا درادامه مصاحبه می‌گوید، «دوستان شوهرم می‌گویند که من دوباره بی ثبات و بیمار شده‌ام و باید در خانه بمانم تا حالم بهتر شود. من مایه عذاب بودم. برای از بین بردن یک شخصیت و انسان هیچ راهی بهتر از منزوی کردن او نیست.»

با توجه به این که خانواده سلطنتی موفق شده است این مصاحبه را کلاً معدوم کند، این پرتره صد درصد وفادارانه درباره این مصاحبه محصول تلاش‌های شبانه روزی سازنده سریال «تاج» پیتر مورگان است.

مصاحبه معروف پرنسس دایانا با مارتین بشیر، که در جُنگ خبری هفتگی بی بی سی در سال ۱۹۹۵ نشان داده شد و در آن دایانا به همه گفت که ازدواجش با پرنس چارلز یک ازدواج شکست خورده است، دستمایه فصل پنجم سریال «تاج/Crown» شد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/814891/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%B3%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%A7%D8%AC-%D8%B4%D8%AF

فیلمی با ساخت پیتر مورگان؛