«شزم» ابرقهرمانی که از مخاطبان شکست خورد

این فیلم که هزینه تولید آن ۱۱۰ میلیون دلار بوده و تبلیغات آن نیز ۱۰۰ میلیون دلار دیگر روی دست کمپانی خرج گذاشته است، در افتتاحیه آخر هفته خود فقط توانست ۳۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و در گیشه جهانی نیز کمی بیش از این رقم فروش داشته تا در مجموع فروش آن زیر ۱۰۰ میلیون دلار باشد. این یعنی فیلم جدید دی سی باید حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار دیگر فروش داشته باشد تا حداقل هزینه‌های خود را جبران کرده و تبدیل به یک شکست تجاری سنگین نشود.

«شزم؛ خشم خدایان» که تلاش کرده حال و هوایی شبیه به قسمت اول این فیلم داشته باشد، تاکنون نه توانسته نظر منتقدان سینما را به سمت خود جلب کند، نه مخاطبان عمومی را. این اثر در سایت Rotten Tomatoes که مخصوص منتقدان است، ۵۱ درصد نظر منتقدان را به خود جذب کرده است و در سایت IMDB که عمومی‌تر است و نظر مخاطبان عام سینما را نیز شامل می‌شود از مجموع ۱۱۶ هزار رای، به امتیاز ۶.۷ از ۱۰ رسیده است.

نکته قابل توجه در رابطه با فیلم «شزم؛ خشم خدایان» این است که به نظر می‌رسد مدیران کمپانی دی سی نیز امید چندانی به معجزه ندارند و شکست تجاری این فیلم در گیشه سینما‌ها را پذیرفته‌اند. دلیل این ادعا هم این است که زمان انتشار نسخه دیجیتال این فیلم بر روی سایت آمازون پرایم مشخص شده و این اثر قرار است از ۲۹ فروردین در دسترس مخاطبانی که آن را در سینما‌ها ندیدند قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی شزم، که با نام «شزم؛ خشم خدایان» اکران خود را از ۲۶ اسفند ماه آغاز کرده است، حالا تبدیل به یکی از شکست‌های تجاری کمپانی دی سی شده.

اوضاع این فیلم در دیگر سایت‌های معتبر امتیاز دهی نیز اصلا مساعد نیست. «شزم» در سایت Metacritic تنها ۴۳ درصد نظرات را به سمت خود جلب کرده و در سایت سینما اسکور نیز نمره نه چندان خوب B+ را به دست آورده است. این درحالی است که قسمت اول این فیلم در اکثر این سایت‌ها با اقبال مواجه شده بود و از جمله آثار موفق دی سی به حساب می‌آمد.

نسخه دیجیتالی فیلم سینمایی «شزم؛ خشم خدایان» تقریبا یک ماه پس از آغاز اکران عمومی و عدم استقبال از آن در سالن‌های سینما منتشر خواهد شد.

یعنی فقط ۳۲ دو روز پس از آغاز اکران عمومی، نسخه دیجیتالی اثر منتشر خواهد شد، این درحالی است که در آثار موفق این فاصله تا چند ماه هم می‌رود، اما در این مورد خاص کمپانی‌های برادران وارنر و دی سی به عنوان تولیدکنندگان اثر، امید چندانی به موفقیت آن روی پرده سینما‌ها ندارند و ترجیح دادند زودتر نسخه دیجیتالی آن را به نمایش بگذارند. 

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/838662/%D8%B4%D8%B2%D9%85-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF

واکنش کمپانی دی‌سی به اکران ضعیف فیلم جدیدش؛

در حالی که دی سی این روزها آماده می‌شود تا دنیای سینمایی جدید خود را بسازد، شکست‌های اینچنینی قطعا برای آینده این کمپانی دردسرساز خواهد شد.