غیر از فوتبال در قطر چه خبر است؟

جشنواره دیدریم همزمان در باشگاه گلف دوحه برگزار می‌شود و میزبان هنرمندانی مانند تیستو، آلسو، ATB، و پل ون دایک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، جشنواره‌های موسیقی، فعالیت‌های فرهنگی و موزه‌های جدید قبل از جام جهانی فوتبال و در طول آن در انتظار بازدیدکننده‌ها هستند.

جشنواره آرکادیا، با سه صحنه نمادین، محل هنرنمایی بیش از ۱۰۰ هنرمند بین المللی است و از ۱۹ نوامبر تا ۱۹ دسامبر، یک روز بعد از فینال جام جهانی، دایر است. در این رویداد بیننده‌ها شاهد آتش بازی، و انواع شعبده بازی‌ها خواهند بود.

موزه‌های مهم هنر اسلامی قطر نیز این ماه به روی عموم بازگشایی می‌شوند. پیش بینی می‌شود که بیش از ۲/۱ میلیون نفر برای تماشای جام جهانی به قطر سفر کنند. تقریباً ۹/۲ میلیون بلیط تاکنون فروخته شده است. آپارتمانها، اتاق‌های هتلها، کمپ‌های بیابانی، ویلاها، روستا‌های توریستی و حتی کابین‌های روی کشتی‌های کروز خود را برای مهمان‌هایی که وارد قطر می‌شوند آماده کرده‌اند.

جشنواره‌های موسیقی، فعالیت‌های فرهنگی و موزه‌ها، حضور معروف‌ترین ستاره‌های صنعت سرگرمی جهان تنها بخشی از برنامه‌های فرهنگی قطر برای میزبانی از فوتبال دوستان است.

این ماه فقط قرار نیست که ۳۲ تیم از بهترین‌های فوتبال جهان و بیش از یک میلیون طرفدار فوتبال به قطر سفر کنند. تعدادی از معروف‌ترین ستاره‌های صنعت سرگرمی جهان نیز راهی این کشور حاشیه خلیج فارس-که اعلام کرده قصد دارد کلی برنامه و رویداد غیرفوتبالی به مهمان‌ها و شهروندان قطری ارائه دهد،- شده‌اند.

** معروف‌ترین ستاره‌های صنعت سرگرمی جهان در قطر

غیر از فوتبال در قطر چه خبر است؟

قرار است که همزمان با برگزاری جام جهانی سه جشنواره موسیقی در این کشور برگزار شود.

انتظار می‌رود که قطر برای حفط امنیت جام جهانی از ده‌ها هزار نیروی حراستی و امنیتی استفاده کند.

در طول دوازده سال گذشته، یعنی زمانی که قطر موفق به دریافت حق میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ شد، ده‌ها هتل و مرکز تفریحی در این کشور ساخته شدند. تفرجگاه‌های جدید، سواحل گردشگری، تفریحگاه‌ها، موزه‌ها و رستوران‌های جدید تنها بخشی از این پکیج هستند.

** بازدید از موزه‌ هنر اسلامی قطر

** میزبان جام جهانی و سه جشنواره موسیقی

قطر این روز‌ها به یک صحنه جهانی تبدیل شده و برآورد می‌شود که حدود ۵ میلیارد نفر، بیش از نیمی از جمعیت کره زمین، بازی‌های جام جهانی فیفا را دنبال کنند.

گفته می‌شود که قرار است گروه بلک آید پیز آمریکایی (Black Eyed Peas) و آرمین ون بورن هلندی در این جشنواره‌ها اجرا داشته باشند. انریکه اگلسیاس، خواننده پرآوازه اسپانیایی، نیز قرار است در باشگاه گلف دوحه-یعنی همان جایی که بلک آید پیز برنامه دارند- در روز دوشنبه کنسرت برگزار کند.

۴۴ درصد از تماشاچی‌های جام جهانی قطر از کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌آیند که در رآس آن‌ها عربستان سعودی با ۳۰ درصد مسافر قرار دارد. در دوحه، ۶ کیلومتر از خط ساحلی را به انجام فعالیت‌های تفریحی اعم از قایق سوار، اجرای نمایش، فعالیت‌های فرهنگی، غرفه‌های غذا و خرده فروش اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/815665/%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

نگاهی به برنامه‌های فرهنگی جام جهانی ۲۰۲۲؛

برخی طرفدار‌های فوتبال ترجیح داده‌اند که در امارات، عمان و ایران اقامت کنند و بعد از طریق پرواز‌های شاتل برای تماشای مسابقات فوتبال به قطر بیایند و بدون این که شب را در قطر بمانند به هتل‌های خود در کشور‌های دیگر برگردند.

این کشور ده‌ها قرارداد همکاری امنیتی با کشور‌های متعدد از جمله مراکس، پاکستان، بریتانیا، ترکیه و ناتو امضا کرده است.