مدیرعامل خبرگزاری تاجیکستان: ایران زیبا، وطن اجدادی ماست

صدیق گفت: توسعه ریلی، خطوط هوایی و راه‌های جاده‌ای میان دو کشور به توسعه گردشگری و ارزان‌سازی سفر برای هر دو ملت کمک شایانی می‌کند. هر اندازه که راه‌ها باز شود و آمد و رفت‌ها گسترش یابد، به توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی ملت‌های تاجیکستان و ایران کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، روز دوشنبه – ۹ آبان ۱۴۰۱- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئتی متشکل از مقام‌های رسمی، فرهنگی و جمعی از هنرمندان ایرانی در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر گشایش یافت.

بیشتر بخوانید

توسعه راه‌ها به گسترش گردشگری و سفر ارزان کمک می‌کند

کارشناس رسانه‌ کره‌جنوبی: تماشاچیان جام‌جهانی حتما به ایران هم سفر کنند

مدیرعامل خبرگزاری تاجیکستان: ایران زیبا، وطن اجدادی ماست
باغ رودکی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان (Rudaki Park)

فعال رسانه‌ای مالزی: جاذبه‌های گردشگری ایران در مالزی معرفی شود

مدیرعامل خبرگزاری ملی تاجیکستان (خاور) اظهار داشت: در سفر به تهران برای شرکت در اجلاس خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) و دیدار با مدیرعامل ایرنا (علی نادری) قرار گذاشتیم توافق‌نامه همکاری در چهارچوب اهداف هر دو دولت تاجیکستان و ایران امضا کنیم، این همکاری‌های رسانه‌ای می‌تواند در چارچوب معرفی و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی باشد که جزو اشتراکات فرهنگی ایران و تاجیکستان است.

مدیرعامل خبرگزاری خاور تصریح کرد: ایران بسیار زیبا و وطن اجدادی ما است، مردم ایران همزبانان ما هستند. پیش از سفر به تهران که برای اجلاس خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) رفتم، سفرهای زیادی به شهرهای مختلف ایران داشتم، رشد و پیشرفت ایران مایه خرسندی مردم تاجیکستان است.

سعیدعلی صدیق (Saidali Siddik) در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایرنا با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تهران در مهرماه ۱۴۰۱، بیان کرد: در این رویداد وزیران فرهنگی هر دو دولت توافقاتی برای توسعه همکاری فرهنگی‌ انجام دادند که قطعا توسعه روابط گردشگری و حتی اقتصادی را هم به همراه خواهد داشت.

رسانه‌ها جاذبه‌های گردشگری ایران و تاجیکستان را معرفی کنند

مدیرعامل خبرگزاری تاجیکستان: ایران زیبا، وطن اجدادی ماست
سعیدعلی صدیق (Saidali Siddik) – اجلاس اوآنا در تهران

به گزارش ایرنا، کمتر از یک ماه پیش (اواسط مهر ماه) همزمان با سفر زلفیه دولت‌زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان و برپایی هفته فرهنگی تاجیکستان در سه شهر تهران، تبریز و شیراز برگزار شد. در آن رویداد فرهنگی نیز گروه‌های نمایش و موسیقی از تاجیکستان هنرنمایی کردند، قرائت شعر توسط شاعران تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی از مهمترین برنامه‌های هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84926849/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B7%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA

بیشتر بخوانید

رونمایی از آلبوم ۲۴ اثر نفیس خوشنویسی استاد تیموری، نمایش فیلم‌های سینمایی ایران از جمله پسران دریا، عماد و توبا و جهان پهلوان تختی در قالب هفته فیلم ایران ویژه برنامه هایی است که برای این رویداد فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل خبرگزاری ملی تاجیکستان (خاور) گفت: رسانه‌ها از مکتوب و آنلاین تا رادیو و تلویزیون‌ها می‌توانند جاذبه‌های گردشگری کشورشان را به مردم خود معرفی کنند؛ ملت تاجیکستان و ایران تاریخ و فرهنگ مشترک دارند، زبان فارسی که مردم دو کشور صحبت می‌کنند، تقویت‌کننده این ارتباط است.

در هفته فرهنگی ایران تاجیکستان با حضور شاعران و ادیبان، گروه‌های شاهنامه‌خوان و نقالی، پهلوانان زورخانه‌ای، موسیقی و هنرمندان تجسمی و صنایع‌دستی تلاش می‌شود، گوشه‌ای از فرهنگ و هنر کشورمان به نمایش گذاشته شود.