ورود سامانه جدید بارشی به اصفهان

وی با بیان اینکه با خروج سامانه ناپایدار فعلی از استان طی روزهای جمعه و شنبه چهارم و پنجم فروردین ماه جوی پایدار در اصفهان حاکم می‌شود، افزود: با برون رفت این سامانه دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

امینی با اشاره به اینکه بیشترین سرعت وزش باد روز گذشته از نطنز با ۹۲ کیلومتر بر ساعت بوده است، خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۱۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت، فریدون شهر و سمیرم با کمینه دمای دو درجه سلسیوس زیر صفر به به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/649700/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد طی فعالیت سامانه بارشی جدید بر استان، افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روانآب، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار برف از مخاطرات این سامانه بارشی است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج به تدریج سامانه بارشی از استان و مناطق شرقی است که بارش‌های پراکنده و افزایش ابر در شمال و شمال شرقی به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارندگی طی دو روز گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب در شهرستان‌های اردستان با ۱۶.۲ میلی‌متر، زواره ۷.۸، اسلام‌آباد موگویی با ۷.۳، برزک با هفت میلی‌متر، نطنز با ۴.۵، چوپانان ۴.۳، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان چهار میلی‌متر و ایستگاه ازن سنجی شهر اصفهان یک میلی‌متر گزارش و ثبت شده است.

امینی درباره ورود سامانه بارشی جدید از اواسط روز یکشنبه ششم فروردین‌ماه در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا روز سه‌شنبه در بیشتر استان به ویژه شدت آن در نیمه غربی و جنوبی همراه با رگبارهای باران، گاهی رعد و برق و تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در مناطق کوهستان‌ها و سردسیر و نیز امکان آبگرفتگی معابر و گذرگاه‌ها در اصفهان ادامه خواهد یافت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: فعالیت سامانه بارش‌زا امروز به صورت ابرناکی و رگبار باران و وزش باد در نیمه شرقی استان ادامه دارد و به تدریج از ساعات بعدازظهر خارج می‌شود.