آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

وی با بیان اینکه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود، ادامه داد: در روز چهارشنبه در پی نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، شاهد تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر خواهیم بود. طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و امروز در استان خوزستان، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط امروز در بعضی مناطق شمال شرق نیز حاکم و روز سه‌شنبه شرایط مذکور در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، اردبیل، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز و در بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان برقرار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه به تناوب در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه افزون بر مناطق ذکر شده در بعضی مناطق غرب و شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، گاهی با احتمال گردوخاک و در مناطق مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از امروز تا روز دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بعضی مناطق شمال غرب، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، بعضی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گردوخاک پیش بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف به‌تدریج قسمتی ابری و وزش باد با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۰ است و در روز _‌دوشنبه پانزدهم خردادماه_ صاف به‌تدریج قسمتی ابری و وزش باد شدید و احتمال طوفان و گردوخاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۷ پیش‌بینی می‌شود.


منبع: https://www.imna.ir/news/665229/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%A8-%D9%88%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA