آمادگی مسجد جمکران برای پذیرایی از 2 میلیون زائر

معاون وزیر کشور همچنین به ایجاد بیش از ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار مورد نیاز در دهه مهدویت در مسیر‌های منتهی به مسجد جمکران اشاره کرد و گفت: در این جلسه تعیین شد تا هر دستگاه در ایجاد سرویس بهداشتی سیار، چادر برای اسکان زائران در شب، آب آشامیدنی، سوخت خودرو‌ها و تغذیه به کمک مسئولان استان قم و مسجد جمکران بیاید.

وی افزود: در این جلسه که با حضور اعضایی از کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین، مسئولان استان قم و مسجد جمکران برگزار شد درباره جشن‌های نیمه شعبان در مسجد جمکران و قم هماهنگی‌هایی صورت گرفت.

میراحمدی گفت: در این جلسه مسائل امنیتی مراسم نیمه شعبان نیز مطرح شد و دستگاه‌های مسئول اعلام کردند که در این خصوص نگرانی خاصی نداریم.

وی گفت: استان قم و مسجد جمکران برای میزبانی بیش از دو میلیون نفر در جشن نیمه شعبان آماده شده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید مجید میراحمدی در حاشیه صد و هفتمین جلسه ستاد اربعین که به منظور هماهنگی در برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در وزارت کشور برگزار شد، افزود: براساس برآورد‌ها و با توجه به سه سال کرونایی گذشته، مراسم نیمه شعبان امسال با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: پیش بینی شده است بیش از دو میلیون نفر برای این مراسم در مسجد مقدس جمکران حاضر شوند و برای این منظور تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به کمک نهاد‌ها از جمله موکب داران اربعین، هلال احمر، اورژانس، سپاه، شهرداری‌ها و سازمان آتش نشانی برای تامین نیازمندی‌ها اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ دستگاه خودروی ون هم از شهرداری‌های استان‌های همجوار استان قم به منظور انتقال زائران در مسیر تامین می‌شود.

وی افزود: ان شاءالله شرایط بسیار خوبی در مراسم امسال فراهم می‌شود.

معاون وزیر کشور همچنین درباره مسمومیت‌ها در مدارس گفت: در این خصوص بزرگنمایی شده است و آنطور که مطرح می‌شود، نبوده است و در نیمه شعبان هم در این زمینه نگرانی نداریم.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1064033/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%AC%D9%85%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-2-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1

میراحمدی با بیان اینکه با پیش بینی این جمعیت باید از ظرفیت‌های ملی برای حمایت از ظرفیت استانی استفاده شود گفت: در این جلسه با حضور ۱۷ کمیته ستاد مرکزی اربعین برای کمک به رفع دغدغه‌ها، تقسیم کار و وظیفه هر دستگاه مرور شد.