ایران برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی حضور دارد

معرفی صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، طرح حمایتی گرنت، جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی آثار شاخص ادبی در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب اندونزی است.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/813771/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

چهل ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی با حضور ۱۳۴ ناشر از کشورهای ایران، مالزی، چین، کره، تایلند، برونئی، آمریکا و … از امروز چهارشنبه (هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱ ) کار خود را در مرکز نمایشگاهی جاکارتا آغاز کرده است.

در آیین افتتاحیه چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، عبدالحلیم اسکندر (وزیر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اندونزی)، محمدرضا ابراهیمی (رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا)، رئیس انجمن ناشران اندونزی، رئیس اداره توسعه اطلاعات روستاها و توسعه مناطق محروم، رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه، بدور القاسمی و کارینه پانسا رئیس و معاون انجمن بین المللی ناشران مستقر در ژنو و… حضور داشتند.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی با شعار «توانمند­سازی افراد خلاق با روش­‌های خلاقانه» به صورت فیزیکی و مجازی با حضور ۱۳۴ ناشر از کشورهای ایران، مالزی، چین، کره، تایلند، برونئی، آمریکا و … از امروز چهارشنبه (هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱) کار خود را با برگزاری برنامه‌های تخصصی و آموزشی آغاز کرده و به مدت پنج روز تا بیست‌ودوم آبان ماه در مرکز نمایشگاهی جاکارتا ادامه دارد.

جایزه­ «ایکاپی» به موثرترین فرد یا ناشری که بیشترین فعالیت را در عرصه سواد­آموزی، ترویج علم و چاپ کتاب داشته­ باشد، اهدا خواهد شد. همچنین مسئولان نمایشگاه در برنامه «یافتن همکار تجاری» مکانی را به مدت دو ساعت به صورت رایگان برای ملاقات و گفت وگو در خصوص معرفی و فروش آثار در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌­دهند.

در پایان آیین افتتاحیه چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، عبدالحلیم اسکندر(وزیر توسعه روستایی و مناطق محروم اندونزی) و آریس هیلمن نوگراها(رئیس ایکاپی) از آثار عرضه شده در غرفه ایران بازدید کردند.

ضمن معرفی ۴۰۰ عنوان کتاب‌ شاخص؛

خانه کتاب و ادبیات ایران برای نخستین بار و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در غرفه‌­ای به مساحت ۱۸ مترمربع به عرضه و معرفی بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب‌ شاخص در حوزه‌های‌ کودک و نوجوان با رویکرد مفاهیم اخلاقی و قصص قرآن کریم،‌ اخلاق اسلامی، تقریب مذاهب، ادبیات کلاسیک و معاصر، ایرانشناسی و هنر می‌پردازد.

در چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، امکاناتی نظیر فروش کتاب، خرید و فروش حق نشر به صورت آنلاین و آفلاین (IRF)، برگزاری ۱۱۰ نشست‌ تخصصی و کارگاه‌ آموزشی، فعالیت­‌هایی در غالب پیش رویداد برای بازدید از دانشگاه‌­ها، مدارس و مراکز تجاری اندونزی، برگزاری مراسم اهدا جایزه «ایکاپی»، برنامه‌های­ «الهام گرفتن از متخصصان عرصه نشر» و­ «یافتن همکار تجاری» در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، برای نخستین بار، سی­‌و­سومین دوره گردهمایی اتحادیه بین‌­المللی ناشران (IPA) از نوزدهم تا بیست یکم آبان ماه ۱۴۰۱ با نشست‌های تخصصی متعددی با حضور مدیران و اعضای این اتحادیه در این نمایشگاه برگزار می‌شود.