بازدید مدیرکل هنر‌های نمایشی از دبیرخانه جشنواره تئاتر تهران

مدیرکل هنر‌های نمایشی از دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران بازدید کرد.

گفتنی است، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران به دبیری امیرحسین شفیعی از ۱ تا ۵ آذرماه در سالن‌های نمایشی پایتخت برگزار خواهد شد.

امروز صورت گرفت؛

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/812485/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%84-%D9%87%D9%86%D8%B1%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت اجرای نمایش‌های تولیدی با موضوع قاسم سلیمانی در سالن‌های نمایشی اشاره کرد و اظهار کرد: آثار شاخص و تولید شده پس از ارزیابی در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی طی ۱۵ تا ۳۰ شب در سالن‌های نمایشی استان تهران به اجرا در می‌آیند. مدیر کل هنر‌های نمایشی در پایان سخنانش برگزاری تور‌های نمایشی را به عنوان طرح جدید با هدف کمک به اقتصاد تئاتر مطرح کرد و گفت: اجرای آثار نمایشی در این طرح به استان‌های مختلف اشاعه پیدا می‌کند و هنرمندان برنامه اجرای نمایش مشخصی در طول سال خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی ایران و نعمتی امروز ۱۱ آبان ماه از انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران و دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران بازدید کردند.

نظری در بخش دیگری از این جلسه فعالیت یکساله انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و در ادامه پیشنهاد داد: بهتر است جشنواره تئاتر استان تهران با حمایت و رفع مشکلات در زمینه امکانات فنی هرساله در شهرستان‌های استان تهران برگزار شود تا ضمن تمرکززدایی از مرکز هم شهرستان‌های استان تجهیز شوند و هم مدیران استانی از جمله فرماندار‌ها در رویداد‌های هنری مشارکت داشته باشند.

امیرحسین شفیعی مدیر انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران در این جلسه به ارائه گزارشی از برنامه‌های انجمن هنر‌های نمایشی پرداخت و گفت: بیست وهفتمین جشنواره تئاتر استان تهران در قالب ۴ بخش به صورت رقابتی در آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. بخش اصلی به صورت رقابتی و طبق روال دوره‌های قبل برنامه‌ریزی شده و پس از ارزیابی و داوری به جشنواره راه پیدا می‌کند و برگزیده آن به جشنواره تئاتر فجر راه می‌یابد. وی بیان کرد: در بخش دیگری که به تولیدات وِیژه با موضوع سردار قاسم سلیمانی اختصاص دارد ۸ نمایش مختص جشنواره تئاتر استان تهران تولید شده است که ۵ اثر آن به بخش رقابتی راه می‌یابد. همچنین در بخش ایثار که با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود آثار شاخصی در قالب جشنواره اجرا می‌شوند.

مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران همچنین اظهار کرد: در بیست وهفتمین جشنواره تئاتر استان تهران ۱۰ اثر در بخش مسابقه اصلی، ۵ اثر در بخش ویژه سردار سلیمانی و ۱۰ اثر در بخش ایثار به اجرای عمومی در می‌آید که ۳ اثر منتخب از هر بخش جشنواره تئاتر استان تهران به جشنواره تئاتر فجر راه خواهند یافت.