تداوم فعالیت سامانه بارشی در اصفهان/کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شرقی استان

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پیش‌بینی می‌شود.

مه‌آلودگی و کاهش دید در مناطق سردسیر

وی در خصوص ورود سامانه بارشی از شامگاه پنجشنبه و فعالیت آن در بیشتر مناطق استان تا امروز، گفت: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آماده، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شامگاه روز پنجشنبه بر استان اصفهان، افزود: با تداوم فعالیت سامانه بارشی پاییزی در بیشتر مناطق اصفهان به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود و مه‌آلودگی، کاهش دید، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر دور از انتظار نیست.

وی در خصوص بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت تا ۹ صبح امروز، گفت: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان فریدون‌شهر و خوانسار ۱۷ میلی‌متر، گلپایگان ۱۰ میلی‌متر، نطنز ۹.۵ میلی‌متر، داران ۸ میلی‌متر، بوئین‌ومیاندشت ۶.۴ دهم میلی‌متر، میمه پنج میلی‌متر، چادگان چهار میلی‌متر، اردستان ۳.۶ دهم میلی‌متر، آران‌و بیدگل، مهاباد، نجف‌آباد و بادرود ۳ میلی‌متر، زواره ۲.۸ دهم میلی‌متر، فرودگاه ۲.۵ میلی‌متر و کاشان ۱.۹ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان دو تا سه درجه کاهش و بیشینه دما به‌ویژه در نیمه شرقی دو تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۱۴ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

عسگریان اضافه کرد: لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان در روز جمعه و استان‌های قم و مرکزی طی امروز از اثرات مخاطرات ورود سامانه بارشی است.

خوانسار و فریدون‌شهر رکوردار بارندگی‌های پاییزی

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: تشدید این سامانه بارشی پاییزی از روز جمعه آغاز شده و تا امروز در مناطق غربی و همجوار با استان‌های غربی، شمال غرب و شمال استان و مجاور با استان‌های شمالی تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورزنه با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای منهای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/618782/%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7-%D8%AF%D8%B1