دریچه دسترسی فنکوئل دریچه زیر فنکوئل دریچه بازدید فنکوئل

البته اگر ابعاد دریچه زیر فن کویل بالا باشد از آلومینیوم ضخیم تر هم می توان استفاده کرد . ابعاد فریم دریچه زیر فن کویل باید یک سانت کوچکتر از ابعاد کلاف پایه باشد تا در آن فرو رود و هنگام نصب ، نصاب دچار مشکل نشود . دریچه زیر فن کویل پلاستیکی دارای ظاهری شیک و دکوراتیو بوده و از نیاز به پوشش رنگی مبرا می باشد.درواقع دریچه زیر فن کویل پلاستیکی را به راحتی و بدون نیاز به هیچ پوششِ اضافی بصورت اکسپوز(نما) در محلِ مورد نطر نصب نمود. لازم به ذکر است در مواردی که فاصله زیرِ فن کویل تا افقِ سقف کاذب کم باشد،امکان استفاده از دریچه زیر فن کویل چوبیِ وزنه ای وجود ندارد،چون جایی برای جابجاییِ درب دریچه زیر فن کویل نمی ماند. درب این دریچه زیر فن کویل چوبی قابلیت جداشدن از فریم را دارد و بصورت وزنه ای در محلِ نشیمنِ خود جانمایی می شود.

  • لازم به توضیح است تمام نمونه های دریچه بازدید که ذکر شد را هم می توان بصورت وزنه ای و هم بصورت لولایی با قفل تولید و عرضه می شوند.
  • محل نصب دریچه فن کویل در راستای مکان قرارگیری تجهیزات اصلی فن کویل بوده و با توجه به اهمیت دسترسی تعمیرکاران در زمان نیاز بهتر است عمل نصب دریچه بازدید فن کویل توسط اشخاص متخصص نصب گردد.
  • دریچه فن کویل ساده یکی از پر طرفدارترین دریچه های بازدید موجود در بازار میباشد که درب آن به صورت ورق ساده و بدون شیار ساخته میشود و در دو مدل لولادار و وزنه ای به بازار عرضه میشود.
  • سطحِ بدنه ی دریچه بازدید فن کویل خطی، بوسیله رنگ کوره‌ای در رنگ‌های متنوع متناسب با رنگ فضای محیط قابل رنگ آمیزی می‌باشد.
  • با استفاده از فن کویل ها تجهیزات مرکزی گرمایش، سرمایش کوچکتر می شود اما برای این دستگاه ها می بایست دریچه مناسب با ان انتخاب شود .
دریچه زیر فن کویل پلاستیکی به صورت کاملا سفارشی و بر اساس ابعادِ اعلامی از سوی کارفرما تولید می‌گردد و محدودیتی در ساخت دریچه زیر فن کویل پلاستیکی نسبت به ابعاد و سایز نخواهد داشت. اگر دستگاه فن کویل نیاز به هوای برگشتِ زیادی از محیط داشته باشد، طبعاً باید شیارهاو منافذِ بازتری روی بدنه‌ی درب دریچه زیر فن کویل موجود باشد. در واقع پره‌های Z شکل که به طور موازی در روی دربِ این نوع دریچه زیر فن کویل تعبیه می‌گردد، معبرِ مناسبی یرای ترددِ هوا به سمت محفظه‌ی دستگاه دریچه فن کویل فن کویل است. این پره‌های موازی بنا به نیاز دستگاه، هم می‌توانند در یک طرفِ درب و هم در دوطرف درب تعبیه شوند.

این نوع دریچه زیر مجموعه دریچه بازدید فن کوئل به حساب می‌آید و کارایی آن به این صورت می‌باشد کشیدن هوا به درون محفظه فن کویل را انجام میدهد. ابعاد درب دریچه زیر فن کویل بر اساس ابعاد فریم ساخته می شود.با کسر یک میل از هر طرف از ابعاد داخلی فریم دریچه زیر فن کویل خطی لولایی، ابعاد اصلی درب دریچه زیر فن کویل مشخص می گردد. به طور معمول در زیر هر دستگاه فن کویل یا داکت اسپلیت یک چهار چوبه یا حفره ی چهار گوش متناسب با خود دستگاه فن کویل وجود دارد و در حقیقت دریچه زیر فن کویل روی آن نصب می گردد . برای نصب و تثبیت دریچه زیر فن کویل وجود یک کلاف از قوطی ، نبشی یا سازه ی فلزی کناف ضروری می باشد . این کلاف ، پایه ی کار محسوب می شود و دریچه زیر فن کویل به این کلاف پیچ می شود .

قیمت مینی چیلر آب خنک 15 تن محصول شرکت رادکو

این شیارِ چهارگوش می‌توان یک پله ‌یا دوپله باشد که حالت یک پله به مدلِ دریچه زیر فن کویل تک گل و حالت دو پله به مدل دریچه زیر فن کویل دوگل معروف است. اگر دریچه دهشِ هوای فن کویل از مدل دریچه مشبک باشد و همچنین اگر نیاز به تامین هوای فنکویلاز درب دریچه زیرفن کویل باشد، برای تناسبِ بیشتر معمولا از دریچه زیرفن کویل مشبک استفاده می‌گردد. درب دریچه زیر فن کویل مشبک ترکیبی از ورق آلومینیومی و یک دریچه مشبکِ صفر یا ۴۵ درجه است. دریچه مشبک که روی درب دریچه زیر فن کویل نیز می‌تواند به صورت بدون توری و همچنین با توری ساخته شود. درب دریچه زیر فن کویل مشبک با دو مدل وزنه‌ای و لولایی باز و بسته می‌گردد. طریقه نصب دریچه زیرفن کویل مشبک نیز به دوصورت پیچ از رو و پیچ مخفی است.

۶-دریچه زیر فن کویل خطی کله قندی :

دریچه دسترسی فنکوئل دریچه زیر فنکوئل دریچه بازدید فنکوئل

دریچه زیر فن کویل خطی کله قندی از ترکیب ورق آلومینیومی و دریچه خطی کله قندی ساخته می‌گردد. دریچه کله قندیِ استفاده شده در بدنه درب دریچه زیر فن کویل خطیِ کله قندی برای جلوگیری از تردد حشرات از میان ِ آن،می‌تواند به صورت توری دار تعبیه گردد. درب دریچه زیر فن کویل خطی کله قندی با دوطرح وزنه‌ای و لولایی ساخته و عرضه می‌گردد. پوشش دریچه زیرفن کویل خطی کله قندی از رنگ کوره‌ای پودری استاتیک است. اگر دریچه دمشِ هوای فن کویل از مدلِ دریچه خطیِ کله قندی باشد برای ایجاد هارمونی در ساختار دریچه‌های دمش و بازدید فن کویل از دریچه زیر فن کویل با مدلِ خطی کله قندی استفاده می‌گردد.

دریچه بازدید فن کویل را هم می‌توان بصورت پیچ از رو نصب نمود و هم بصورت پیچ از داخل(پیچ مخفی)، که حالتِ پیچ از تو باعث می‌شود نمای دریچه شکیل‌تر به نظر برسد، اما عمدتا در دریچه بازدید فن کویل لولایی به خاطر محدودیت در نصب، حالت پیچ از رو به کار می‌رود. دریچه بازدید فن کویل ساده را می‌توان هم بصورت پیچ از رو و هم بصورت پیچ از داخل(پیچ مخفی)، در جای خود نصب نمود. این نوع دریچه از دو نوع لولایی و وزنه‌ای تشکیل می‌شود که هر نوع از این دریچه‌های لولایی و وزنه‌ای به انواع مختلف از قبیل گل سقفی، گریل دار، معمولی، مشبک و خطی تقسیم می‌شود. البته لازم به ذکر است این نوع دریچه نیز از دو نوع متریال آلومینیومی و چوبی ساخته می‌شود. برای پوشش دریچه‌های آلومینیومی از رنگ کوره‌ای و برای دریچه‌های چوبی از پوشش پلی یورتان استفاده می‌شود. این شیارها بعنوان منافذ عبور هوا محسوب می شود و هوای مورد نیاز برای سیستم فن کویل را از این طریق از محیط تامین می کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار