قدردانی فدراسیون خودروهای تاریخی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران

قدردانی فدراسیون خودروهای تاریخی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از سوی کشورمان در رویداد بین‌المللی خودروهای تاریخی که در کشور رومانی برگزار شد، شرکت کردند و در این رویداد، مدیران فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی از طرح‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در حوزه خودروهای تاریخی قدردانی کردند.
در روز نخست این برنامه که به صورت متداول هر ساله و یا هر دو سال یک بار به صورت بین‌المللی از سوی انجمن مالکان و مرمت‌کنندگان وسایل نقلیه تاریخی برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان با اتومبیل‌های کلاسیک در “قلعه تاریخی پلس” (Peleș Castle) در شهر تاریخی سیانا حاضر شدند تا علاوه بر معرفی خودروهای خاص و تاریخی با نحوه حفظ و نگهداری این نوع خودروها آشنا شوند.
بخشی از این گردهمایی به بخش رقابتی در حوزه صیانت، نگهداری و حفظ اصالت خودرو اختصاص داشت که در این راستا برترین‌ها از سوی کارشناسان بزرگ صنعت خودرو دنیا و همچنین فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی (FIVA) انتخاب و معرفی شدند.
در روز دوم نیز متخصصان حوزه حفظ و نگهداری خودروهای تاریخی و تحلیلگران و کارشناسان حرفه‌ای روش‌های نوین صیانت از این نوع خودروها و همین‌طور برترین‌های این رشته از سراسر دنیا در سمیناری به شکل حضوری و یا برخط شرکت کردند.
مریم طلایی رئیس باشگاه خودرویی بانوان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و راننده برتر رویداد اخیر موتورسیکلت‌های کلاسیک که از سوی فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی (فیوا) در اتریش برگزار شد به همراه رامین صالح‌خو رئیس انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران و نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و همچنین نماینده رسمی فیوا در ایران، اجرای بخش عمده ای از سمینار را بر عهده داشتند.
اهمیت رسیدگی و حفظ و نگهداری خودروهای تاریخی، آغاز برگزاری دوره های آموزش حرفه‌ای ویژه بانوان در سطح ایران، ایجاد زمینه اشتغال بانوان در این رشته و همینطور حضور پر رنگ‌تر بانوان در حوزه‌های مرتبط با خودروهای تاریخی از موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این سیمنار بود.
در این بخش، شهرزاد پاک نیت به عنوان فردی که نقش به سزایی در حفظ و نگهداری خودروهای تاریخی و خاص در مجموعه‌های فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد و نیاوران ایفا کرده است، در کنار احسان داروگین فعال حوزه خودروهای کلاسیک و برنامه‌های آموزش حرفه ای بانوان در ایران به صورت آنلاین حضور داشتند.
برنامه‌ها، طرح‌های آموزشی و فعالیت های انجام شده و در دست انجام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، انجمن وسایل نقلیه تاریخی و کلوپ کلاسیک بانوان، مورد استقبال و قدردانی مسئولان حاضر به ویژه تیدو برسترز رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) و دیگر شرکت‌کنندگان از سراسر دنیا قرار گرفت و بار دیگر نام ایران به دلیل رویکردها و عملکرد شایسته در بخش خودروهای کلاسیک و تاریخی در سطح بین‌المللی درخشید.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3898550/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A8%DB%8C%D9%84%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86در حاشیه رویداد بین‌المللی خودروهای تاریخی در کشور رومانی، فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی از طرح ها و برنامه های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران قدردانی کرد.