معلم، کانون سازندگی و تربیت است

آیت الله اعرافی با اشاره به دوگانه‎های که در ذات تربیت وجود دارد، افزود: ده دوگانه در نظام تربیتی وجود دارد که باید با هم به تعادل برسند، تا تربیت موفق شود. حوزه و آموزش و پرورش یک هدف را تعقیب می‎کنند، اما با رسالت‎های متفاوت؛ این حس دو بال بودن و یگانگی و توازن بسیار مهم است.

وی افزود: یک دسته از مشکلات از عصر رنسانس است، یک دسته از مشکلات ناشی از شیطان درونی است و دسته سوم عواملی است که در تمدن جدید به وجود آمده است و یک دسته هم تحولات عصر جدید است.

معلم، کانون سازندگی و تربیت استبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به ویژگی‏‎های یک مدیر خوب در نهج البلاغه گفت: دشواری‎ها، کار تربیتی را در احاطه خود قرار داده است، وقتی می‎خواهیم شخصی را از زمین به آسمان ببریم، این دشواری‎ها به مراتب بیشتر است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: در مقابل تحولات نوع چهارم مقاومت اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی به وجود آمده و باعث شده ملت‎های اسلامی بیدار شوند، لذا دستگاه حوزه و آموزش و پرورش این چهار مانع را در مقابل خود دارد.

وی تصریح کرد: حس یگانگی بین حوزه و آموزش و پرورش باید برقرار باشد، پایه‎های زیادی باید دوباره ساخته شود که ما و شما باید برای آن کار فکری و معرفتی انجام دهیم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: مدرسه صف و جایگاه اصلی است و لازم است مدیران پایبند به ارزش‎های الهی در مدارس، مدرسه را به یک محور تبدیل کنند. کانون حرکت معلم است و باید روی معلم سرمایه گذاری کنیم.

رئیس حوزه‎های علمیه کشور گفت: استقلال ایران و هویت ایرانی با مجاهت علما حفظ شده است، هر چند که این مجاهدت فقط در انحصار حوزه نیست و رخداد‌ها ریشه در ملت آگاه و خردمند ایران دارد.

رئیس حوزه‎های علمیه کشور در پایان گفت: باید بفهمیم دانش آموز چه می‎خواهد، لذا به یک نظام مشاوره و بازنگری در آموزش و پرورش و نیاز داریم.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3638983/%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AAرئیس حوزه‌های علمیه کشور در چهاردهمین نشست ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس گفت: معلم، کانون سازندگی و تربیت معلم است، ما باید در این راه به او کمک کنیم.