وضعیت فضای مجازی نامطلوب است

در این جلسه همچنین از نظام رتبه بندی محتوا‌های فضای مجازی که توسط وزارت فر هنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده بود رونمایی شد که خروجی آن قرار است در سرویس اینترنت کودکان و نوجوان ۴۵۶ مورد استفاده قرار گیرد. همچنین سامانه تلوبیون کودک و نوجوان هم در این جلسه معرفی شد که حاوی صد‌ها هزار محتوای جذاب سازمان صدا و سیما و محتوا‌های تولید برای کودکان و نوجوانان است.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1031064/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B7%D9%84%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AAهمچنین عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: بر اساس تکالیف در نظر گرفته‌شده در سند صیانت از کودکان در فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهاد‌های فرهنگی یک محیط امن در فضای مجازی برای کودکان فراهم کند تا آن‌ها کمتر در معرض محتوا‌های نامناسب قرار گیرند.

اسماعیلی تأکید کرد: این اطمینان را به بخش‌های مختلف می‌دهیم که وزارت فرهنگ یار ثابت و همیشگی در پیشبرد اهداف و منویات رهبر عزیز انقلاب و تحقق مأموریت‌های تکلیف شده است و امیدواریم نتایج مثبت این همراهی و همدلی را به‌زودی مردم عزیز شاهد باشند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این جلسه به رونمایی از سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) اختصاص داشت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این جلسه با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در حوزه فضای مجازی سرباز رهبر انقلاب برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در فضای مجازی هستند گفت: وضعیت فعلی فضای مجازی حتماً نامطلوب است و توقع رهبر انقلاب از دست‌اندرکاران این است که با سرعت این عقب ماندگی‌ها را جبران کنند.

وی افزود: ابزار‌های نظارتی در حوزه فضای مجازی بسیار اثربخش است و در این حوزه هم چاره‌ای جز پذیرش دستورالعمل‌ها نداریم.

زارع پور بابیان اینکه با راه‌اندازی سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) سه امکان برای خانواده به‌منظور حفاظت از کودکان در فضای مجازی فراهم می‌شود گفت: این سرویس اینترنت این امکان را برای خانواده‌ها فراهم کرده تا دسترسی کودکان و نوجوانان خود به اینترنت را متناسب با سن و شرایط هر کدام تعریف و مدیریت کنند.