اولین خانه محیط زیست اهواز افتتاح شد

وی با اشاره به اینکه اگر فشارهای مردمی در حوزه حفظ محیط زیست نباشد حتماً نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به اهمیت حضور مردم در راستای مسائل محیط زیست پی بردیم و همین اتفاق و باور منتج به این شد که خانه‌های محیط زیست را در سراسر کشور تأسیس کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر رسانه درست و در مسیر خود یک مسئله‌ای را پیگیری کند، می‌تواند به موفقیت برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تمام قدرت و توان در خدمت مجموعه محیط زیست استان است، تاکید کرد: اگر قرار است مسئله‌ای ملی شود می‌توانیم آن را از طریق رسانه‌ها مطالبه کنیم.

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این آئین بر اشاعه فرهنگ محیط زیستی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی برای مسائل محیط زیستی تاکید کرد و گفت: مردم و سازمان‌های مردم نهاد چه در قالب تشکیلات مردمی و چه خودجوش می‌توانند کمک حال بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست باشند.

وی با تقدیر از سازمان محیط زیست برای راه‌اندازی این خانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: این اقدام عیدی به حوزه فرهنگ خوزستان در آستانه سال جدید است که امیدواریم بتوانیم خدمات پر خیروبرکتی را در این حوزه ارائه دهیم.

وی بر ضرورت برگزاری اتاق خبر شورای اطلاع‌رسانی با حضور مدیرکل محیط زیست استان و اصحاب رسانه تاکید کرد و ادامه داد: در این جلسه می‌توان با کمک رسانه‌ها نسبت به انجام فعالیت‌های حوزه محیط زیستی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به اینکه سمن‌ها و انجمن‌های بسیاری در حوزه محیط زیست فعال هستند که باید با کمک آنها یک‌سری کارهای مردمی تعریف شود، اضافه کرد: رکن اول محیط زیست مردم هستند و باید با مردمی کردن آن به ایجاد فضایی بهتر کمک شود.

وی از فعالیت ۱۵۴ مجتمع فرهنگی در خوزستان خبر داد و اضافه کرد: می‌توانیم با فعال کردن این مجموعه‌ها در حوزه محیط زیست و نصب ِاِلمان‌ها و تابلوهایی در این حوزه، به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

منبع: مهر


منبع: https://www.imna.ir/news/648232/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AFبه گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج عصر امروز_ چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ در آئین افتتاح اولین خانه محیط زیست اهواز با بیان اینکه حضور محیط زیست در بسیاری از عرصه‌ها دیده می‌شود، اظهار کرد: معتقدم اگر از ناحیه مدیران ارشد استان و کشور توجه جدی به محیط زیست شود، آن موقع می‌توانیم بگوییم خوزستان و اهواز زیبایی خواهیم داشت.