طبیعت گردی مجله گردشگری میهمان شو | jarastour

زمانی که گرمای هوا به اوج خود رسیده و دلتان می خواهد کفش ها را از پا در آورده و در مسیری پر آب و خنک راه بروید، تنگه واشی چاره کار شما است. تنگه واشی در واقع دو تنگه است که یکی به نام” واشی” و دیگری به نام” سا” است. بین این دو تنگه دشتی وسیع و پهناور قرار گرفته که به آن ساواشی می گویند. از تنگه واشی تا دشت ساواشی حدود ۲۵۰ متر فاصله است که در این میانسنگ نگاره ای ۱۸۵ ساله ز فتحعلی شاه را دیده و از رودخانه و تنگه عبور خواهید کرد. پس از رسیدن به سا مسیر ۸۰۰ کیلومتری ای را طی خواهید کرد تا به آبشار منطقه برسید. دوربین، موبایل و تمام وسیله های حساس به آب را در صورت امکان همراه نبرید و اگر هم بردید آن ها را در کیسه های ضد آب بگذارید.

  • به یکی از محبوب‌ترین استان‌های شمال کشور تبدیل شده که هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر است.
  • بیش از ۹۰ واحد تجاری این پاساژ به عرضه انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آشپزخانه و…
  • وردیج، روستایی است نسبتاً بزرگ با باغاتی بزرگ تر پر از درختان گردو، توت، خرمالو، سیب و شاتوت که هوایی پاک را به مهمانانش هدیه می‌دهد و ذوق عکاسی را در دل آن ها بیدار خواهد کرد.
  • اندازه قطر شاخه‌هایی که میخواهید برش دهید اولین پیش نیاز برای خرید اره است…
  • 6- آگاه سازی جوامع محلی(از طريق آموزش) از ارزش های طبيعی زندگی آنها.
  • تراس‌های طبیعی و چشمه‌های آب گرم معدنی باداب سورت نیز در این استان قرار دارند.

دریاچه های تار و هویر در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند، پس از روستای چنارشرق و هویر قرار دارند. این نکته را هم در سفر خود به یاد داشته باشید که روستای چنار آخرین روستا در مسیر رسیدن به دریاچه ها است پس هرچه نیاز دارید را باید از این روستا تهیه کنید. همانطور که در ابتدا گفتیم، دریاچه های تار و هویر در گرمای تابستان آب و هوایی خنک دارند و بهترین گزینه برای پیک نیک در یک روز گرم تابستان هستند. از این رو بهترین زمان بازدید از این دو دریاچه اواسط بهار( اردیبهشت ماه) تا پایان تابستان است. در فصول پاییز و زمستان دریاچه ها یخ بسته و آب و هوای منطقه سردتر است.

مناظر طبیعی استان ایلام – جاذبه های طبیعی ایلام – آثار طبیعی دیدنی ایران – جاهای طبیعی ایران

این بازار قدمت زیادی دارد و انواع محصولات کشاورزی از میوه تا سبزی‌های محلی و کوهی و همچنین اردک، مرغ و خروس، ترشی و… اگر به‌دنبال خرید ماهی هستید، حتما سری به بازار روز آمل بزنید که انواع ماهی‌های شمالی را عرضه می‌کند. کلیسای سرخ آباد، یکی از کوچک‌ترین کلیساهای جهان است که در روستای سرخ آباد سوادکوه قرار دارد. این کلیسا که جزو آثار ملی به حساب می‌آید، به دوره پهلوی اول مربوط می‌شود. خانم مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه در روستای دریکنده بابل متولد شد و با اینکه تحصیلات دانشگاهی و سواد نداشت، در سن ۶۷ سالگی و بدون هیچ آموزشی شروع به خلق تصاویری فوق‌العاده کرد.

دریاچه عباس آباد بهشهر

فرصت‌های اقتصادی، علمی و مجله خبری تور و گردشگری را برای مردم محلی افزایش داده و سرمایه‌های مادی و معنوی آن‌ها را حفظ کند. انگیزه اصلی از این سفر آشنایی عمیق‌تر با طبیعت و آداب و رسوم منطقه باشد. پایگاه علمی-پژوهشی پارسمدیر کانون اندیشه پژوهشگران مدیریت و مهندسی صنایع است. البته این نکته را هم باید بگوییم که اطراف دریاچه درختی وجود ندارد و اگر به فکر پیک نیک در یک ظهر تابستانی هستید، حتما سایه بان یا چادری همراه خود داشته باشید. اگر هم به فکر شنا در دریاچه اید، بد نیست بدانید که عمق دریاچه بین ۴۰ تا ۵۰ متر در فصول کم آب و پرآب متغیر است. فعالیت های دیگری هم می توانید در این دریاچه انجام دهید مانند ماهیگیری( برای ماهیگیری در این دریاچه باید مجوز داشته باشید)، عکاسی، قایق سواری و کوهنوردی.

کتاب نمایی از ایران، خلیج همیشه فارس از آن دست کتاب‌هایی است که به معرفی مشخصات استان‎های ایران اختصاص دارد و مرجعی برای تاریخی بودن نام خلیج فارس است. طبیعت گردی جنگلی، سفر به مناطقی است که پوشش گیاهی مشخص و جانوران شاخص خود را دارد. معمولا برای طرفداران کمپینگ، جنگل یکی از نقاط مورد علاقه برای گشت‌وگذار و لذت بردن است.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار