طبیعت‌گردی در ایران گردشگری طبیعت گسترش صنعت طبیعت‌گردی | jarastour

تعداد زیادی از مردم در مناطق گردشگری به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بخش گردشگری کار می‌کنند. هزینه‌های شما، برای آن‌ها شغل فراهم کرده و به رهایی مردم از فقر کمک می‌کند. به‌عنوان یک آژانس مسافرتی فعال در زمینه طبیعت گردی، هرگز نباید مسئولیت خود را در قبال حفاظت از محیط فراموش کنید. اگر از کسانی هستید که تورهای محلی و طبیعت‌گردی برگزار می‌کنید، به مسافران خود توصیه کنید تا به‌جای حمل مواد غذایی از خانه، با خرید محصولات و تولیدات بومی از مشاغل محلی حمایت کنند. همچنین، هجوم بی‌رویه مسافران به جنگل‌ها سرسبز شمال یا سواحل جنوب در ایام تعطیلات به‌خصوص سیزده به‌ در و رعایت‌نکردن اصول اولیه طبیعت‌گردی، همیشه با اعتراض گسترده مردمان بومی منطقه همراه بوده است.

  • در یک منطقه گیاهان وحشی با بافت ویژه خالق این شاهکار هنری هستند.
  • در گردشگری مسئولانه، تمامی عوامل حاضر در صنعت گردشگری از مسافران گرفته تا دولت، مسئولین و مردم بومی مسئول هستند و همگی باید در عین کاهش ردپای خود در محیط، به نفع جوامع محلی و رشد اقتصادی آن‌ها عمل کنند.
  • در اینجا لیستی از مواردی که ممکن است برای سفر به آنها نیاز داشته باشید آورده شده است.
  • موزه نیما یوشیج در واقع محل زندگی پدر شعر نو فارسی، نیما یوشیج است که شامل بخش‌هایی نظیر شاه‌نشین، اتاق‌های متعدد، زمستان‌نشین، تابستان‌نشین، حیاط و سه ورودی می‌شود.
  • از طرف دیگر، انسان‌ها از آزادی لذت می‌برند و برای فرار از فشارها و چهارچوب‌های زندگی شهری، به سمت طبیعت جذب می‌شوند.

معمولا توسط برگزارکننده‌های تور تخصصی برای گروه‌های گردشگری انجام شود. در تصویر، طبیعت‌گردان نشسته بر قایق‌های افراد محلی دیده می‌شوند. پارسمدیر بزرگترین وب سایت ویژه دانشجویان و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مدیریت و مهندسی صنایع است. آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود. جزایر ناز متشکل از دو جزیره‌ کوچک صخره‌ای است که حدودا یک کیلومتر از ساحل شرقیجزیره قشم فاصله دارند.

مناطق طبیعی زنجان – مناظر طبیعی استان زنجان – جاذبه طبیعی ایران – زیباترین مناظر طبیعی ایران

يكي ديگر از الگوهاي فضايي گردشگري شكل گرفته در عصر پسامدرن گردشگري در طبيعت يا طبيعت گردي مي باشد. اين الگوي فضايي در برگيرنده رويكرد گردشگران به محيط طبيعي با انگيزه هاي متفاوتي مي باشد كه گردشگر از سفر به محيط طبيعي يا طبيعت مدنظر دارد. از اين رو گستره فضايي اين الگو ، محيط طبيعي را در بر مي گيرد كه مي تواند به عنوان مثال ساحل ، جنگل ، كوه و نظير اينها باشد. اين الگوي فضايي از گردشگري در برگيرنده گونه هاي متفاوتي از گردشگري مي باشد كه در اين فضا ، تجربه گردشگري كسب مي كنند. اين گونه ها مي تواند شامل اكوتوريسم ، گردشگري دريايي ، گردشگري ورزشي و نظير اينها باشد.

* پارک سیمرغ سمنان

این غار از مجله خبری تور و گردشگری دیدنی نکا است که در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید. دریاچه ولشت، یک دریاچه آب شیرین در جنوب غرب شهر چالوس و شمال شرق کلاردشت است که چشم‌اندازی بی‌بدیل و سحرانگیز را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند. فصل بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت است و می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی آن نظیر تفریحات آبی، رستوران، کافه، سوئیت‌های اقامتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و نمازخانه استفاده کنید.

کوه های یزد

جالب اینکه ابتدای بلوار به کوه و جنگل و انتهای آن به دریا ختم می‌شود. موزه مردم‌‌شناسی از جاهای دیدنی رامسر است که غرفه‌هایی برای نمایش انواع ابزار و وسایل مورد استفاده مردم مناطق شمالی دارد. جالب اینکه فضای داخلی موزه مشابه یک خانه سنتی شمالی است که با وسایلی نظیر قابلمه گلی، ماهی شور، دستگاه چادر شب‌بافی (پاچال) و… قدمت غار باستانی کمیشان به عصر میان سنگی می‌رسد و باستان‌شناسان معتقدند انسان‌های اولیه هفت تا ۱۲ هزار سال پیش در این غار و سایر غارهای اطراف زندگی می‌‌کردند.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار