آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی

رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی برای توسعه صنایع‌دستی، از آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین بختیاری، با اشاره به رویکرد جدید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای تعامل با بخش خصوصی صنایع‌‌دستی، گفت: با شناسایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ورود آنها به حوزه صنایع‌دستی، فرصت جذب هزاران میلیارد تومان ایجاد می‌شود و توجه بیشتر به ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه این حوزه الزامی است.
رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی با تاکید بر نیاز به اصلاح ساختاری معاونت صنایع‌دستی در راستای جذب بیشتر نسل جوان به این عرصه، افزود: ایجاد ساختار متناسب با نیازهای روز جامعه و همچنین تقویت روابط بین بخشی و حتی بین المللی، زمینه رونق تولید و صادرات صنایع دستی را می‌تواند فراهم می‌کند.
بختیاری، احترام به شان هنرمندان صنایع‌دستی و جایگاه آنها در ابعاد مختلف را به‌عنوان ضرورتی دیگر عنوان و بر ضرورت پیگیری آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد.
تصویب راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت، دیگر موضوع مطرح شده از سوی او بود.
رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی تصریح کرد: در حال حاضر ساز و کار مشابه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد اما وزارت میراث‌فرهنگی فاقد چنین ساختاری است که راه‌اندازی آن می‌تواند به ارتقای جایگاه هنرمندان صنایع‌دستی کمک کند.
او به همکاری با معاونت صنایع‌دستی برای احیای انجمن صادرکنندگان صنایع‌دستی، با همکاری معاونت صنایع‌دستی اشاره کرد و درباره همکاری با شرکت ملی پست، یاداور شد: در حوزه تولید و تهیه مواد اولیه در مضیقه هستیم و باید زیرساخت‌های لازم برای رسیدن محصول با کیفیت و مورد نظر بازار هدف، با همکاری پست فراهم شود.
بختیاری با اشاره به آمادگی چندین شرکت سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی، ادامه داد: ظرفیت جذب بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه به حوزه صنایع‌دستی وجود دارد که باید زمینه برای شناسایی و جذب آنها را فراهم کنیم.
رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی در پایان، فعال شدن دفتر امور تشکل‌های وزارتخانه را برای تقویت روابط موثر دانست و افزود:‌ با کم کردن فاصله‌های ایجاد شده، وزارتخانه به‌عنوان دستگاه متولی نقش نظارتی خود را ایفا می‌کند و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای بخش خصوصی نیز، موجب تسریع عملکردها می‌شود.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3882946/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9%E2%80%8C%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C