شروع باغ هنر با دو رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان»


حوزه هنری میزبان دو رویداد بزرگ کودک نوجوانی؛

شروع باغ هنر با دو رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین رویداد از سلسله رویداد‌های باغ هنر با عنوان امید فردا و تصویر یک پایان امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در تالار سوره، تماشا خانه مهر و ساختمان مرکز رشد حوزه هنری کار خود را آغاز کرد.

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» رویدادی از مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری است که روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه دانش آموزان پسر و روز‌های ۱۲_۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه دانش آموزان دختر، برگزار می‌شود.

در جشنواره «امید فردا» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بیش از ۵ هزار دانش آموز خواهد بود و دانش آموزان در سالن‌های سوره (بخش سرود) _ سالن ماه (تئاتر عروسکی) -سالن مهر (تئاتر صحنه ای) -پلاتو رشد (نقالی و قصه گویی) -ساختمان امیرحسین فردی (نمایش نامه‌خوانی) به اجرا و رقابت می‌پردازند.

این جشنواره فرهنگی، هنری به سنت هر ساله، با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌های هنری دانش‌آموزان سراسر کشور، در رشته‌های گوناگون فرهنگی هنری در دو بخش حضوری و مجازی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

رویداد «امید فردا» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (معاونت پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود و داوری بخش استانی این جشنواره در حوزه هنر‌های نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و عروسکی، نمایش نامه خوانی، سرود، نقالی، قصه‌گویی و لالایی) را نیز بر عهده دارد.

در رویداد دیگر یعنی تصویر یک پایان نیز جمعی از هنرمندان و تصویرگران نوجوان با موضوع پیروزی فلسطین، قدرت پوشالی اسرائیل و ایران مقتدر به تولید اثر می‌پردازند این رویداد نیز با حضور جمعی از علاقه‌مندان به حوزه گرافیک و تصویر سازی در قالب تصویرسازی با هوش مصنوعی، پوستر، و تولید داستان مصور کار خود را آغاز کردند.

شرکت کنندگان این رویداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از رشته‌های مختلف هستند که تجربه تولید اثر هنری در قالب‌های گفته شده را داشته و حداقل یک تا سه اثر را در سامانه رویداد، ثبت کرده اند.

لازم به ذکر است رویداد “یک پایان” در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه نوجوانان پسر و ۱۲، ۱۶ و‌۱۷ اردیبهشت ویژه نوجوانان دختر در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در مرکز رشد حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

آثار این دانش آموزان پس از فرآیند شناسایی و استعدادیابی توسط کارشناسان ما به رویداد راه پیدا می‌کنند و بعد از تولید محتوا در ۲ روز ضمن توانمند شدن در حوزه‌های مورد نظر و بهره گیری از راهنمایی مربی‌های متخصص و حضوردر کارگاه‌های محتوایی به رقابت خواهند پرداخت و در پایان رویداد به آثار هنری منتخب اعتبار می‌بخشند.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1143318/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%D8%BA-%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7-%D9%88-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86