اهمیت صنعت گردشگری در توسعه‌ی ملی آمار دوماهنامه‌ی تحلیلی پژوهشی | jarastour

مجله خبری تور و گردشگری یا توریسم از آن دسته مقولاتی است که طی سال‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده و از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در طی این سال‌ها گردشگری دیگر به چشم یک تفریح ساده دیده نمی‌شود بلکه برای اشاره به آن از واژه «صنعت» استفاده می‌شود. صنعت گردشگری امروزه به یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارزآوری برای کشورها و همچنین به یکی از عمده روش‌ها و منابع تامین بودجه برای دولت‌ها بدل شده است؛ به گونه‌ای که اقتصاد بسیاری از کشورها مانند ترکیه و تایلند و…

http://cctvlive.ir

گردشگران خارجی به دلایل مختلفی یک کشور را برای بازدید انتخاب خواهند کرد؛ اما کشور ایران جزو معدود کشورهایی به شمار می‌رود که از نظر تمامی موارد گردشگری همچون فرهنگی، طبیعی، مذهبی و تاریخی غنی بوده و می‌تواند برای گردشگران یک مقصد عالی در نظر گرفته شود. از آنجایی که صنعت گردشگری منجر به ارزآوری در کشور می‌شود، اشتغال افراد در حوزه‌های مختلف گردشگری همچون هتل داری، تولید صنایع دستی، تولید محصولات فرهنگی و غیره نیز می‌تواند به توسعه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کمک کند. صنعت گردشگری که به عنوان صنعت سفر نیز شناخته می‌شود، با ایده افرادی که برای اهداف تفریحی، اجتماعی یا تجاری به مکان‌های دیگر، شهرها و کشورهای داخلی یا بین‌المللی سفر می‌کنند، مرتبط است. ارتباط نزدیکی با صنعت هتل‌داری، صنعت مهمان‌نوازی و صنعت حمل‌ونقل دارد و بیشتر آن بر پایه شاد نگه‌داشتن گردشگران، سرگرم‌کردن و تجهیز به چیزهایی است که در زمان دوری از خانه به آن‌ها نیاز دارند. به بیان ساده‌تر، به تمام فعالیت‌های مربوط به جابجایی کوتاه‌مدت افراد به مکان‌هایی دور از جایی کهزندگی می‌کنند اشاره دارد.

شناخت صنعت گردشگری | Tourism industry

اگر معیار سنجش را، کشور یا منطقه مورد بازدید قرار دهیم آنگاه سه نوع گردشگری خواهیم داشت. شرق آسیا با کشورهایی مانند تایلند ,مالزی ,سنگاپور و حتی چین و مالدیو , جای خود را در ایران به خوبی باز کرده است و یکی از ارکان تورهای خارجی می باشد. در این اقامت که به تخت و صبحانه معروف است، میزبان قسمتی از اتاق خود را برای استراحت شبانه و صبحانه به گردشگران اجاره می‌دهد. در برخی مواقع گردشگر می‌تواند حمام و دستشویی مخصوص به خود را داشته باشد اما در اغلب مواقع، گردشگران باید از حمام به صورت مشترک است. در این دسته از اقامتگاه‌ها معمولا میزبان در مکان زندگی حضور دائم دارد و تنها بخشی از اتاق خود را اجاره می‌دهد.

برخی مردم (به‌ویژه افرادی بالای سن ۴۵ سالگی و بازنشستگان) به سراغ توریسم رفته و بعضاً تمام سال را با این تورها می‌گذرانند. هفته‌ای چند بار در خارج از منزل غذا می‌خورند، به تئاتر می‌روند، به گشت و گذارهای روزانه می‌پردازند و در سال نیز چند بار مسافرت می‌کنند. امروزه خرید انواع محصولات گردشگری از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. برخی از سایت‌های اینترنتی تخفیف‌های زیادی را برای این محصولات در نظر گرفته‌اند که با هدف جلب مشتری صورت می‌گیرد. البته گاهی در این صنعت اختلالاتی هم بروز می‌کند مثل واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و تهدیدات تروریستی علیه مراکز گردشگری مثل شهرهای اروپایی و بالی. برخی مراکز گردشگری مثل کاستا دل سول، بالیرس و کانکن به دلیل تغییر سلیقه مردم شهرت خود را از دست داده‌اند.

  • اطلاعات جدیدترین تورهای مسافرتی را از طریق ایمیل و پیامک از فاینداتور دریافت نمایید.
  • این موسسه مهاجرتی بصورت کامل تخصصی در زمینه مهاجرت به ترکیه فعالیت می‌کند.
  • برخی از آژانس‌های مسافرتی علاوه بر این خدمات تجاری هم ارائه می‌دهند.
  • بسیاری از توریست‌ها، برای دیدن و استفاده از سرگرمی‌های شهرها و کشورهای دیگر مسافرت می‌کنند.
  • یعنی در برخی اوقات سال با تقاضای زیاد برای سفر به یک مقصد خاص مواجه هستیم و در اوقات دیگری به شدت این تقاضا کاهش خواهد یافت.
  • امروزه برای کارگرانی که در لندن زندگی می‌کنند دسترسی به ونیز به مراتب ساده‌تر از دسترسی به برایتون در ۱۰۰ سال قبل است.

این نوعی از اقامت اجتماعی است که در آن میهمانان متعددی در یک فضای مشترک ، معمولاً با سرویس بهداشتی و آشپزخانه ، تختخوابهایی را در یک فضای مشترک اجاره می کنند. به عبارتی ساده ، گردشگر شخصی است که به دلایل تجاری ، لذت یا دلایل اجتماعی به دور از محیط اجتماعی معمول خود ، به مکان دیگری سفر می کند. طبق اکثر تعاریف پذیرفته شده ، برای طبقه بندی به عنوان یک گردشگر ، فرد باید بیش از 24 ساعت در آن مکان بماند ، اما بیش از یک سال نیست. هدف اصلی آرال گام ارائه خدمات درست به مشتریان و رضایت دو طرفه است.

پربازدیدهای سایت خوان

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار