بلایی که قطعی و کُندی اینترنت بر سر گردشگری آورد؛ ریزش شدید فروش سایت‌های هواپیمایی

حسین زاده خسارت وارد شده به شرکت‌های فعال، استارتاپ‌ها، سامانه رزواسیون و فروش بلیت ،هتل و تور را به‌دلیل قطعی اینترنت بسیار سنگین دانست:«چراکه بسیاری از آن‌ها گارانتی هتل و پرواز کرده‌اند و با قطعی اینترنت نتوانستند آنها را بفروشند.»

4747


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1688128/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4وی یادآور می‌شود:« بیش از ۲۰شرکت مهم و اصلی به فروش خدمات انلاین کردشگری می‌پردازند ضمن اینکه بیش از چهار و هزارو پانصد آژانس مسافرتی دارای وبگاه هستند که از طریق آن به معرفی ‌فروش محصولات و بسته‌های سفر و خدمات خود می پردازند.»

مشکل کسب و ‌کارهای اینترنتی گردشگری تنها به فروش بلیت ختم نمی‌شود؛ اطلاع‌رسانی سفر و همچنین تغییر در ساعت پروازها نگرانی‌هایی را برای مردم فراهم کرده است. تقی حسین زاده، دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی به خبر آنلاین می‌گوید:«بلیت‌های رزو شده هواپیما که پیش از نا آرامی‌های این یکماه گذشته انجام شده بود،امکان صدور نداشت و سردرگمی‌هایی را برای مردم و مسافران به وجود آورده بود.»

او با انتقاد از محدودیت‌های ایجاد شده برای شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بیان می‌کند:« بازاریابی دیجیتال یکی از روش‌های مهم در گردشگری است و هرگونه اختلال در فضای مجازی مستقیم بر گردشگری تاثیر می‌گذارد چون بیش از نیمی از فعالیت این صنعت در ارتباط با شرکت‌های مختلف به‌صورت لحظه‌ای و در فضای مجازی انجام می‌گیرد.»

به گزارش خبرآنلاین، به گفته او «در یکماه گذشته با قطع بودن اینترنت اپراتورهای گوشی همراه و در برخی مناطق قطع یا ضعیف بودن اینترنت ثابت کاربران استفاده کننده بهسختی میتوانستند بلیت هواپیما و قطار تهیه کنند؛ امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشنهای فروش بلیت هواپیما و سایر خدمات سفر را نداشتند.»

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.