صنعت گردشگری ایران در دنیا نوزدهم شد + جدول- اخبار اقتصاد جهان اخبار اقتصادی تسنیم خبرگزاری تسنیم | jarastour

مقصد گردشگری بعد از مدتی برای توریست ها تکراری و خسته کننده میشود. اختلافات فرهنگی میان توریست ها و مردم محلی با توجه به گسترش ارتباطات و زمان بیشتر این ارتباطات، تبدیل به معضل شده و تورست ها مقصد گردشگری خود را تغییر میدهند. هر چقدر جاذبه گردشگري متنوع تر،منحصر بفردتر و جذاب تر باشد ازقدرت كشش بالاتري برخوردار خواهد بود و در نتيجه حوزه ی نفوذ وسيع تري خواهند داشت . اهميت جاذبه ها به حدي است كه وجود امكانات اقامتي و پذيرائي، فروشگاههاي سوغاتي، و صنايع دستي نیز به وجود آنها بستگی دارد. ممکن است در یک محل فقط یک جاذبه یا مجموعه ای از جاذبه ها وجود داشته باشد اما در هر صورت شناخت رابطه ی بين انواع جاذبه هاي مختلف يكي از مهم ترين مراحل توسعه ی گردشگري است . صنعت گردشگری نسبت به تغییرات درآمد و قیمت بسیار حساس است برای مثال کشش پذیر است و با افزایش درآمد، تقاضا نیز افزایش می یابد.

  • پیشرفت‌های زیرساختارهای تکنولوژی و ترابری (به‌ویژه پس از اختراع جمبوجت) انواع سفرهای ایام تعطیلات را مطرح کرده‌اند.
  • توریسم گروهی در این ایام به شدت رونق گرفته بود و میدان آن‌ها در پی افزایش فرصت‌های گردشگری و کاهش نرخ‌ها در کشورهای دیگری بودند که استاندارد زندگی در آن‌ها پایین‌تر باشد.
  • در بسیاری از دیگر ایام تاریخی قاره اروپا و حتی نامگذاری هتل‌های قصرگونه نیز این قاعده مستثنی نیستند و نام‌هایی چون هتل بریستول، کارلتون و مجستیک جملگی نشان از تأثیرگذاری‌های مشتری‌های انگلیسی دارند.
  • معرفی سیستم قانونمند خطوط هواپیمایی پس از جنگ نیز از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری بود.
  • این همچنین می تواند شامل تجربیات تعطیلات یا برنامه سفر مشخص باشد.
  • این به ایده کشاورزی و گردشگری مرتبط است ، جایی که گردشگران از مزارع بازدید می کنند ، در مورد کارهایی که در آنجا انجام می شود اطلاعاتی کسب می کنند و حتی گاهی خود را در کار روزانه به عنوان بخشی از تجربه سفر شرکت می کنند.

خرید حتی در بعضی موارد می تواند در وهله اول گردشگران را به خود جلب کند ، در حالی که زیر بخش خرید بخش سرگرمی نیز مواردی مانند خرید بدون وظیفه و تجارت در بازار محلی را در بر می گیرد. کلوپ های شبانه یکی از مهمترین بخش های مواد غذایی و آشامیدنی است که در طول شب تفریحی را در اختیار مسافران قرار می دهد و در واقع در وهله اول گردشگران زیادی را به برخی از مناطق جذب می کند. در حقیقت ، برخی از نقاط مهم سفر ، کل صنعت خود را حول زندگی شبانه که در آنجا ارائه می شود ، پایه گذاری می کنند. پذیرایی معمولاً به عنوان ارائه خدمات غذایی در مناطق دورافتاده تر شناخته می شود. در این زیر بخش های مختلفی از غذاها و نوشیدنی های موجود در هتل ها و انواع اقامتی دیگر ، همچنین در هواپیماها ، کشتی های مسافرتی یا قطارها مشاهده می شود. این برنامه همچنین شامل بسیاری از جاذبه های گردشگری یا اماکن تفریحی است.

در کنار تاثیرات بالایی که صنعت گردشگری بر روی شهرهای بزرگ و مهمی همچون اصفهان، شیراز، یزد و شهرهای مهم دیگر داشته، چندین دهه است که توسعه روستاها نیز در صنعت گردشگری نقش مهمی دارند و به یکی از مهم ترین مباحث در زمینه توسعه روستاها مبدل شده است. یک مقصد توریستی باید بتواند بعد از رکود برنامه تجدید حیات تنظیم کند. ولی با عدم توان مدیریت تجدید حیات گردشگری، این موقیعیت را از دست رفت و اکنون تنها در کتاب ها میتوان از شکوه آن زمان مصر تصویری دید و از امکان عبور چهار ارابه در کنار هم از خیابان های شهر سخنی شنید.

چهار مکان شگفت‌انگیز اما ممنوعه دنیا

با توجه به این امر؛ صنعت گردشگری می تواند منجر به ظرفیت بالای تولید و ایجاد اشتغال شده و در صورتی که برنامه ریزی های صحیحی برای این امر در نظر گرفته شود، می توان از مزایای آن به عنوان پیشبردی به سوی توسعه پایدار و جهش تولید بهره مند شد. صنعت گردشگری امروزه و در تمامی کشورها به عنوان یک معیار ارزشمند در جهت توسعه اقتصادی یک کشور به شمار می رود و منجر به ارزآوری و سودآوری های کلان برای بسیاری از کشورها خواهد شد. از این رو بسیاری از اقتصاددان ها در کشورهای در حال توسعه، به فکر بهبود شرایط توسعه ای هستند تا توریست های بیشتری را به کشور خود جذب کنند. اهمیت این موضوع تا آنجاست که بسیاری از کشورها در راستای رهایی از اقتصاد تک‌پایه‌ای به این صنعت و ارتقای آن روی آورده‌اند. صنعت خرده‌فروشی و صنعت سفر با هم ارتباط نزدیکی دارند و در اغلب مقصدهای توریستی تسهیلاتی برای خرید داده می‌شود. حتی در برنامه‌های توریستی که بعضا توسط شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری ارائه می‌شود، قسمتی به خرید اختصاص داده می‌شود.

http://cctvlive.ir

این یکی از بزرگترین مجله خبری تور و گردشگری جهان است و اقتصاد بسیاری از کشورها تا حد زیادی توسط تجارت توریستی آنها هدایت می‌شود. صنعت گردشگری که به صنعت مسافرتی هم شناخته می‌شود، حوزه‌ای است که در آن افراد به دلایل مختلفی از قبیل لذت بردن از اوقات فراغت، دیدار دوستان یا خانواده، انگیزه‌های تجاری یا فعالیت‌های اجتماعی به مکانی دور از جایی که سکونت دارند، سفر می‌کنند. سوال کلیدی مرتبط با صنعت گردشگری این است که مزیت این سفرها چیست؟ صنعتی که ارتباطی ناگسستنی با بخش‌های هتلداری، حمل‌و‌نقل، مهمانداری و دیگر صنایع و بخش‌هایی دارد که در طول سفر نیازهای مسافران را تامین می‌کنند. مهمترین دلیل برای محبوبیت صنعت گردشگری علاوه بر ارزآوری و رشد اقتصادی، تجربه شادی و کسب آرامشی است که مسافران می‌خواهند دور از خانه به دست آورند. در طی یک دهه گذشته سفر کردن به رکنی اساسی از زندگی انسان‌ها تبدیل شده و برای هر فردی امر ضروری است.

بهترین رستوران‌ های هتل قصر طلایی مشهد

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار