معرفی انواع دریچههای کولر و مزایا و معایب آنها

تمام سطوح بدنه ی این دریچه بازدید با رنگ کوره ای الکتروستاتیک با کُد رنگ دلخواه پوشانده میشود .درب دریچه بازدید فن کویل پره Zبه صورت وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس طراحی و تولید میگردد . ابتدا شکل دریچه بازدید فن کویل توسط نرم افزار های دیجیتالی طراحی میشود .سپس به وسیله دستگاه سی ان سی برش داده میشود و بعد از مونتاژ قطعات توسط رنگ پی وی سی ضد آب سطح آن پوشانده میشود .به دلیل تنوع در رنگ و طرح دریچه بازدید فن کویل چوبی کارفرمایام و مهندسین ناظر استقبال ویژه ای از این محصول از خود نشان داده اند.

لازم به ذکر است که ساخت دریچه هوا ی اسلوت ردر طول های بزرگتر از این مقدار هم به لحاظ خدمات رنگ کوره ای و هم به لحاظ حمل و نقل دچار محدودیت می باشد . دریچه مشبک برای هوای برگشت و همچنین هوای تازه کلیه سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرد که می توان هم بر روی دیوار و هم در زیر سقف نصب کرد. این نوع دریچه نیز مانند دریچه چهارگوش معمولا به صورت دمپردار برای هوای رفت سیستمهای هواساز، ایرواشر، زنت و کولر آبی و به صورت نصب بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل از هواکش خانگی قابلیت نصب بر روی شیشه پنجره یا دیوار را دارند. نکات مهم : هنگام نصب اول فنر استیل را از قسمت پشت دریچه جابزنند و سپس فنر ها را به داخل و دریچه را با فشار بصورت گردش ساعت جابزنند، برای اتصال دائمی از پیچ در رد سوراخ های معین برروی دریچه استفاده کنید. دمپر در واقع دریچه هایی کرکره ای است که در قسمت ورودی فن دمنده نصب شده است. هواکش خانگی دریچه دار مدل EF20-R2 خزرفن دارای یک دمپر یک پارچه است و مخصوصا برای نصب در وسط شیشه طراحی شده است. دریچه کولر از جنس الومینیوم و دارای پوشش رنگ الکترو استاتیک سفید می باشد و باتوجه به نوع کاربرد آن در پروژه ها دارای مدل های مختلفی می باشد . روی درب بازرسی فن کویل خطی در دو نوع لولایی و وزنی باز و بسته می شود و تمام کف فیزیک شیر بازرسی با رنگ کوره ای الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شود .و می توان آن را با یک پیچ یا پیچ مخفی از نما وارد کرد.

ابتدا دریچه کولرهایی که در گذشته نصب شده اند را از روی کانال کولر جدا می کنیم. ۲- دریچه هواکش پلاستیکی چگونه نصب میشود ؟ میزان وزن آن 1.2 کیلوگرم بوده که به علت سبکی جابجایی هواکش خانگی دمنده سری autolux مدل val-15c4s راحت است. شما می توانید برای خرید تهویه خانگی دمنده 30 سانت 1400 دور مدل لوکس دریچه دار یا اطلاع از قیمت هواکش خانگی دمنده 30 سانت مدل لوکس دریچه دار به سایت لایت هوم مراجعه نمایید. این دریچه ها با توجه به نوع سیستم تهویه و نوع مکان مورد استفاده آنها، تقسیم بندی های متفاوتی مانند دیواری، سقفی، مشبک و غیره را شامل می شوند. در میان این دسته بندی دریچه های سقفی به دلیل دارا بودن پره های متوالی هم مرکز که امکان چرخش جریان یکنواخت هوا را میسر می سازند جز پرکاربردترین دریچه ها و در میان این دریچه های سقفی، دریچه چهارگوش به دلیل سهولت اجرا و دسترسی به قطعات نسبت به سایرین از محبوبیت بیشتری برخوردار می دریچه بازدید باشند. حالت باز و بسته شدن دمپر ها در این هواکش دمنده به این صورت است که با روشن شدن هواکش به طور اتومات دمپرها باز و با خاموش کردن دمپرها به حالت افقی بر روی هم قرار می گیرند.

از آنجا که درب این دریچه بازدید وزنه ای می باشد وبرای جلوگیرر از گیر کردن درب دریچه بازدید هنگام بازو بسته شدن، باید از هر بعد از ابعاد داخلی فریم دریچه بازدید به میزان ۲ میلیمتر کسر شود تا درب دریچه بازدید به راحتی در محل خود جانمایی شود. از آنجاییکه هر دو خودروی ساینا و کوئیک به نوعی فیس لیفت تیبا صندوقدار و هاچ بک به شمار میروند، بنابراین فرم کلی نمای جانبی آنها تفاوتی با یکدیگر ندارد و صرفا برخی تزیینات بیشتر در نمای جانبی کوئیک منجر به اسپرتتر جلوهکردن بدنه این خودرو شده است. کولرهای گازی و آبی جز یکی از اصلیترین دستگاههای برودتی در این بخش به شمار میروند. جهت هدایت باد سرد باید از انواع دریچه متناسب با ابعاد پنجره کولر آبی کمک گرفت. اما از آنجا که در هیچ کجای مقررات ملی ساختمان دریچه کولر به تنهایی بهعنوان تامین کننده اکسیژن مورد نیاز ذکر نشده باید نتیجه گرفت که نمیتوان این دریچه را حداقل به عنوان تامینکننده دائمی اکسیژن مورد نیاز تصور نمود.

فروشگاه تجهیزات نفت و گاز طاها – فروش تجهیزات و کالاهای گازی .آب .نفت . شناخت عواملی که سبب خرابی سنسور دریچه گاز میشوند، میتواند به کاربر کمک کند تا با استفاده صحیح از خودرو جلوی خراب شدن قطعات آن را بگیرد. کاربرد دریچه کولر سقفی و دیواری همانند هم هستند، با این تفاوت که مدل سقفی از بالا هوا را به محیط پخش می کند. یعنی تهویه خانگی مثل یک پاک کننده عمل می کند و با استفاده از سیستم های مکشی یا دمندگی هوای آلوده و مرده را از محیط خارج و یا دور می کند. اگر مبرد کم باشد، گرما قادر نیست به طور کامل از خانه خارج شود و فشار داخل تهویه مطبوع شما نامتعادل می شود؛ پدیده ای که باعث یخ زدگی لوله کولر گازی خواهد شد.

و برای دور کردن هوای مرده، دود و بخاری که موجب رویش قارچ می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. نیاز به تعمیر و یا سرویس دارند، بهترین محصول کاربردی، دریچه کولر زیر فن کوئلی دسترسی می باشد. در این گونه از دریچه ها به سبب انتشار حجم زیاد هوا در فضای زیر سقف، حرارت و سرعت هوای مخلوط شده سریعا متعادل شوند. تهویه خانگی دمنده مدل لوکس 30 سانت دریچه دار باکلید از هواکش هایی است که دارای یک پروانه ، محور اصلی و الکتروموتور می باشند و پروانه ها ممکن است درون یک قاب خارجی یا درون یک محفظه لوله ای قرار گرفته باشند همچنین این هواکش از نوع آکسیال است و طراحی آن به گونه ای است که هوا به صورت موازی با محور وارد دستگاه می شود و به چرخش درمی آید. لازم به ذکر است که جریان سرعت های بالا با توجه به جهت پره ها در این گونه از دریچه های هوا به سرعت متعادل و متناسب خواهد رسید. این دریچه ها در انواع مختلفی قابل ارائه و فروش هستند که آپادانا کالا یکی از مطمعن ترین مراجع خرید عمده و تکی این دریچه های فلزی هواکش می باشند. در ضمن تولیدکنندگان مختلفی در حال حاضر به تولید این محصول مشغول می باشند که به منظور دریافت لیست قیمت ، مشخصات فنی و نحوه فروش عایق پشم سنگ تولیدی آنان می بایست با نمایندگی فروش ایشان تماس برقرار کرد.

بنابراین زمانی که هواکش خاموش است با بسته شدن دمپرها از ورد حشرات و هوای آلوده به خانه جلوگیری می شود. با روشن کردن هواکش دمپر باز می شود و با خاموش کردن آن بسته می شود. اگر می خواهید در فصل اوج گرما، بدون کول نمانید، با تعمیر و نگهداری منظم می توانید بهترین محافظت را در برابر خطوط یخ زده کولر گازی داشته باشید. میتواند دلیل اصلی بوی نامطبوع خودرو باشد که با گرم شدن هوا در فصل تابستان و برخورد نور مستقیم آفتاب به قطعات داخلی، بوی بد خودرو میتواند شدیدتر هم بشود. با توجه به جنسِ نازکِ ورق مصرفی در دریچه های بازاری و کیفیتِ پایینِ رنگ می توان ادعا نمود اختلاف قیمت دریچه کولر سفارشی با قیمت دریچه کولر بازاری توجیهِ اقتصادی داشته و در اصل بالا بودنِ قیمت دریچه کولر سفارشی به نوعی مقرون به صرفه تر هم می باشد،چون دریچه بازاری در کوتاهترین زمان به صدادادن و لرزیدنِ پره ها و تیغه های می افتد. در گام ی آخر، باید دریچه بازدید توسط رنگ پودری الکتروستاتیک پوشانده شود.

ابتدا می بایست داخل به داخل کانال کولر خود را به وسیله ی متر اندازه گیری کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، محل مورد نصب دریچه بازدید تاسیسات باید صفر به صفر سایز شود و هنگام اندازه گیری بادخور لحاظ نشود . طریقه اتصال قطعات اسپیرال در این روش از کانال کشی داکت اسپلیت به چند روش صورت می گیرد.در خالت عادی که قطرهای مقاطع کانال اسپیرال بیش از حد بالا نیست عموما از روش اتصال فیتینگی(نر و مادگی) استفاده می گردد که در نقاط اتصال زائده یا برجستگی های زیاد قابل رویت نباشد و از زیباییِ کار کاسته نشود.با توجه به مقاومت کانال اسپیرال در برابر سزما و گرما،لذا استفاده از آن برای کانال کشی داکت اسپلیت روشی بسیار مناسب و ایده آل محسوب می گردد.در روش کانال کشی داکت اسپلیت با استفاده از کانال اسپیرال هیچ محدودیتی به لحاظ طراحی و ساخت انواع سایز و قطر برای مقاطع گوناگون وجود نداشته و به راحتی می توان انواع نقشه ها با طراحی های کگوناگون را به مرحله اجرا رساند.با توجه به رعایت موارد گوناگون در طراحی و ساخت دستگاه داکت اسپلیت از طرف شرکت سازنده لذا توصیه می گردد برای طراحیِ نقشه های اولیه جهت کانال کشی داکت اسپلیت حتما با شرکت طراح و سازنده دستگاه داکت اسپلیت مشورت لازم به عمل آید.

دریچههای کولر نیز در دو حالت مناسب با کانال کولر یا با قابلیت نصب مستقیم بر روی کولر در بازار مصرف وجود دارد. هواکش خانگی دریچه دار 30 سانت لوکس مدل VSG-30C4S برای تهویه اتاق ها و آشپزخانه های متوسط و بزرگ طراحی طراحی شده اند و به راحتی بر روی شیشه و دیوار نصب می شود.زیرا در هر محیط جابه جایی و جریان داشتن هوا یک اصل مهم است که باید به آن اهمیت داد. فنر های استیل را پشت دریچه پلاستیکی که درون دیوار قرار میگیرد وصل میکنیم تا توسط فنر داخل حفره هواکش قرار گیرد برای اتصال ثابت میتوان توسط پیچ و رولپلاک در قسمت هایی که جای پیچ بر روی دریچه قرار دارد نصب کرد. دریچه ی دیگری که قابلیتِ نصب در سقف را دارد، دریچه تنظیم هوای خطیِ اسلوت می باشد که بصورتِ طولی در جلوی پلنیوم باکس های هوا که در سقف نصب شده اند، هوای داخلِ باکس های هوا را به محیط هدایت می کنند. تهویه خانگی لوکس دمنده مدل 30 سانت مدل لوکس دریچه دار قابلیت نصب روی دیوار و پنجره را دارد و در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری برای بخش های کوچک و متوسط قابل استفاده است و می تواند با دارا بودن دمپر و کلید قطع و وصل به عنوان یک سیستم تهویه با کارایی خوب و مناسب عمل کند همچنین درجه حفاظت موتور در این محصول با IP 2X مشخص می شود و نشان می دهد که مقاومت نسبتا بالایی در برابر رطوبت و گردوغبار دارد در نتیجه به راحتی می توان از این هواکش در سرویس های بهداشتی و حتی در محل هایی با رطوبت بالا استفاده کرد.در شکل زیر نمودار فشار استاتیک و قدرت هوادهی مدل های مختلف هواکش لوکس درچه دار 20 سانت آمده است که افراد می توانند متناسب با نیاز خود یکی از این هواکش ها را انتخاب کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار