۶۰ جاذبه گردشگری گیلان با عکس و آدرس دقیق

گردشگری سایت jarastour تعاریف مختلفی دارد. که در مدتزمانهای مختلفی صورت میگیرد. گنبد خانه جنوبی به صورت دو پوش اجرا گردیده و فضای بین این دوگنبد حدود 12 متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به این جاذبههای طبیعی لازم است یکی دو ساعت رانندگی کنید. مثلا انسانهای نخستین را در نظر بگیرید؛ آنها بر روی این کره خاکی شروع به کوچ از نقطهای به نقطه دیگر کرده بودند و در پِی رسیدن به سکونتگاهی امن و مطلوب، بر روی زمین گردش میکردند. وجود امکاناتی نظیر وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی و محیطی امن برای اسکان شبانه، باعث استقبال بیشتر گردشگران از این روستا شده است. در شهر مقدس مشهد اقامتگاه های بسیاری جهت استقبال و میزبانی از زوار عزیز وجود دارد که در بین آن ها هتل های نزدیک حرم مشهد از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و اکثر زائران ترجیح می دهند در هتل های اطراف حرم اقامت داشته باشند تا از مزیت سهولت رفت و آمد به حرم برخوردار باشد. برخی از این هتل ها بیش از 3 هزار اتاق خواب دارند.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تور کیش از یزد مدت زمان اقامت شما و انتخاب هتل کیش برای اقامت است. این مسافران با پشت سر گذشتن بندر عباس، خود را به جزیره هایی مانند کیش و قشم میرسانند. در حقیقت، اهداف متنوعی در پشت فعالیتهای گردشگرانه وجود دارند. بدین معنا که با قدم زدن در آن گویی بر فراز دنیا ایستاده اید و یا در پشت بام گلستان قدم می زنید! درآمد سالانهی اسپانیا از این بخش، برابر با ۶۰٫۴ میلیارد دلار است. کاستا براوا یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر اسپانیا محسوب می شود. از بنای یادبود تمدن باستانی مایان ها در مکزیک گرفته تا مجسمه ی آزادی و تعداد بی شماری از پارک های ملی بی نظیر که در سرتاسر چشم اندازهای آمریکا شمالی به چشم می خورند، این منطقه سهم بزرگی از میراث جهانی را؛ چه از نظر فرهنگی و چه از نظر طبیعی به خود اختصاص داده است. سازمان جهانی گردشگری تاکید می کند این آمار و اقام بر اساس آخرین تحولات جهانی ارائه شده است و جامعه جهانی با بحران اجتماعی و اقتصادی بی سابقهای مواجه شده است، از این رو این پیش بینی را باید با احتیاط و با در نظر گرفتن ماهیت بی نهایت بی ثبات بحران کنونی تفسیر کرد.

در برخی از نقاط آن نیز گیاهان بالا رونده با ساقههای در هم پیچیده ضمن ایجاد زیبایی بکر، نمایی از جنگل طبیعی و چشم نواز را به وجود آورده است. طبیعتگردی یا اکوتوریسم به معنای گردشگری در مکانهای طبیعی و بکری است که کمتر مورد توجه رسانهها و تبلیغات قرار میگیرند و در آن فقط به بازدید از محیط طبیعی حیوانات و گیاهان توجه نمیشود بلکه هدف از سفر، آموزش و کمک به جوامع محلی و محیطزیست هم هست. شرکتهای اکوتوریسم نیز میتوانند با آموزش مهارتهای مفید به اقتصاد جامعه کمک کنند. گردشگري؛ فرهنگي ترين حوزه اقتصاد است. مقايسه درآمد كسب شده توسط كشور تركيه و همچنين آثار گردشگري اين كشور از لحاظ جاذبه هاي تاريخي ، فرهنگي و طبیعی با كشور ايران نشاندهنده آن است كه سالانه چه مقدار از ظرفيت اين صنعت را از دست مي دهيم. آگاهان اقتصادي معتقدند گردشگري تنها بخشي از مجموعه عظيم اقتصاد است كه در حد بسيار زيادي با رگه هاي فرهنگي گره خورده است. دیدگاه دیگر گردشگری را ابزار و سیاستی برای بازساخت اقتصاد روستایی میشناسد. هر سفری از سوی گردشگران مختلف میتواند منجر به برجای گذاشتن آثاری بر محیطزیست، اقتصاد و زندگی مردمان محلی و بومی و… 1ـ چه عواملی بر توسعه صنعت گردشگری در ايران موثرند؟

این کوه در ۷ کیلومتری روستایی به نام حاج آباد در قسمت شرقی قرار گرفته است! معروفترین و نامآشناترین جاذبه گردشگری شیراز، دروازه قرآن نام دارد. به همین دلیل است که در لغتنامه دهخدا ریشه نام طالقان را تالکان میدانند که برگرفته از نام قومیت این افراد است. همچنین در این حوالی میتوانید یکی از بهترین شیرینی فروشیهای مادرید یعنی «پاستِلِریا وایت» (Pastelería Vait) را پیدا کنید که کیک، شیرینی، شکلات، آبنبات و شکلات داغهای منحصر به فردی را به شما ارائه میدهد. در این دره بیش از 70 آبشار وجود دارد و همچنین خانههای روستایی و سنتی با تم سوئیسی و آلمانی دیده میشود.

كشور ايران با پيشينه تمدني كهن و جاذبههاي متنوع و موقعيت برجسته اقليمي، ضمن آنكه خواهان منافع اقتصادي از جمله اشتغالزايي و درآمد ارزي است؛ بر حفظ ارزشهاي متعالي و هويت فرهنگي، تمدني خود نيز تاكيد دارد و الگوي گشت و گذار را از انديشههاي قرآني و احاديث مستند دريافت ميدارد. به گزارش ایسنا، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) در جدیدترین گزارش خود با اشاره به محدودیتهای اجتناب ناپذیر سفر در سراسر جهان به سبب شیوع ویروس کرونا، پیش بینی کرد که میزان سفرهای بین المللی در سال ۲۰۲۰ با مقایسه با آمار سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد نزول خواهد داشت که در این صورت با زیان ۲۹۰تا ۴۴۰ میلیارد دلاری برای این صنعت همراه خواهد بود. با اين رقم، ايران در حال حاضر تنها يك صدم درصد از سهم گردشگری جهان را در اختيار خود دارد. گردشگری اخلاقی به معنای اندیشیدن به عواقب و اثرات سفر کردن خود به یک منطقه است. البته گردشگری روستایی باید به صورت یک شیوه زندگی بر پایه عقاید مربوط به جوامع روستایی درک شود. پیش از آن بر اساس روایات تاریخی بر همه ثابت شده بود که فردوسی در روستای پاژ متولد شده است؛ اما کشف خانه شخصی فردوسی یک دستاورد جدید به شمار میآید.

بر اساس آمار منتشره تا سال 2010رشد صنعت توریسم 2/4 درصد و آمار گردشگران نیز به یک میلیارد نفر و درآمد جهانی این بخش به 736 میلیارد دلار افزایش یافت . تصوير غيرصحيح از ايران در مجامع جهاني، وجود نگاه امنيتي به مقوله گردشگري در كشور، قوانين و مقررات مزاحم و ضعف بنيه صنعت گردشگري و نيز عدم استقرار نظام جامع آماري و نظام حساب اقماري مهم ترين چالشهاي روياروي بخش گردشگري در ايران را تشكيل مي دهد. هدف كلي اين تحقيق، شناسايي اهداف گردشگري در صنعت توريسم است. در اين راستا سازمان مذكور پيشبيني ميكند كه منطقه خاورميانه پس از منطقه شرق آسيا بالاترين ميزان رشد توريسم را در جهان دارا باشد. او همچنین اضافه کرد: گرچه هنوز برای ارزیابی کامل تاثیران این بحران جهان بر روی صنعت توریسم خیلی زود است اما مشخص است که میلیونها شغل وابسته به این صنعت در خطر نابودی هستند.

به نظر مي رسد كشورهاي صاحب نفت و يا كشورهاي ديگري كه تنها يك منبع درآمدي در اختيار دارند بايد از كنار صنعت گردشگري به راحتي عبور نكنند چون عامل بسيار مهمي براي تنوع درآمد آنهاست. کشور ايران علي رغم غنا و تنوع فرهنگي، تمدني، زيست محيطي و آداب و رسوم ،جايگاه و سهم متناسب با خود را در صنعت گردشگري كسب نكردهاست. در ابتدای پاندمی کرونا و علیرغم آنکه نمونههای مثبت این بیماری در ایران وجود داشت مرزهای این کشور به روی گردشگران ایرانی باز بود و تور گرجستان به خصوص به مقصد تفلیس با قوت ادامه داشت اما پس از مدتی و سرایت این بیماری به شهروندان گرجی این کشور تصمیم به بستن مرزهای خود بر روی گردشگران خارجی و ایرانیان گرفت و این تصمیم همچنان به قوت خود باقیست.

پس اگر بنا به مطالعه ابعاد مختلف گردشگری داریم باید با مفاهیم صنعت توریسم هم به خوبی آشنا شویم. مطالعه عمیق و دقیق مفاهیم گردشگری و شناخت انواع گردشگری ، مفاهیم صنعت توریسم و عناوین دیگر مرتبط به آن نشان میدهد که چه ظرفیتهایی در کشور برای جذب گردشگر وجود دارد و چطور میتوان از این ظرفیتها در راستای رسیدن به اهداف درآمدزایی و توسعه ارتباطات با ملتهای دیگر بهره برد. در روستاهای ایران ظرفیتهای بسیاری وجود دارد که میتواند موجب رونق گردشگری روستایی ما شود؛ یکی از این ظرفیتها بحث گردشگری روستایی است. این روستا باغاتی دارد که در آن ها میوه هایی همچون آلو، سیب، گیلاس و بسیاری از میوه های دیگر کشت می شود. در توصیف کشور آلمان می توانیم به ویژگی هایی همچون تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی آن اشاره کنیم. تورهای کوتاه مدت و تورهای طبیعت گردی زیر مجموعه هایی از تورهای داخلی به شمار می روند. در واقع، هر گونه فعالیتی که توأم با جابجایی یک فرد از محل سکونت خود و رهسپار شدن به سرزمین و شهری دیگر است در حوزه گردشگری قرار میگیرد. گردشگری: سفر یک فرد از نقطهای در خانه خود به نقطهای دیگر با اهداف مختلف کاری، تجاری، تفریحی، زیارتی و…

«زوراب پولولیکاشویلی» رئیس سازمان جهانی گردشگری در این باره گفت: گردشگری یکی از بخشهای اقتصادی است که بیشترین آسیب را از این ویروس دیده است با این وجود اولین و مهمترین اولویت ما همکاری و تعامل برای کاهش دادن تاثیرات این بحران بویژه بر روی اشتغال و همچنین استفاده از اقدامات حمایتی چون اشتغال زایی و افزایش رفاه اقتصادی است. در سال ۲۰۰۹ میلادی و در سایه بحران اقتصادی جهانی، میزان سفر گردشگران خارجی تنها ۴ درصد نزول داشت و این در حالی است که در سال ۲۰۰۳ و با شیوع ویروس سارس گردشگری بین المللی با نزول تنها ۰.۴ درصدی رو به رو شد. ایران کشوری با تمدن چند هزار ساله است که معماری های اصیلی را درون خود جای داده است به همین علت گردشگران از سراسر دنیا می آیند تا این آثار تاریخی جالب را از نزدیک ببینند. گردشگر: کسی که به گردشگری میپردازد و از منافع سفر خود بهره میبرد و به دیگران هم بهره میرساند.

این پل به دلیل ارزش تاریخی، نامش از تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ۱۱۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. نکته دیگر این که گردشگری روستایی بسیار جزء جزء است و موجب به وجود آمدن مشاغل کوچک بسیار زیادی با منشا خانوادگی و فامیلی میشود که این امر ادامه رقابت را برای صنعت گردشگری روستایی مشکل میکند. با وجود بستر خشک هنوز هم ششمین دریاچه آب شور بزرگ دنیا و بزرگترین دریاچه آب شور کل خاورمیانه شناخته میشود. دریاچه سبلان از طبیعت های بکر در ویلا دره میباشد و بهترین طبیعت شمال در پاییز را دارد. برج سی ان کانادا با کمک نورپردازی های انجام شده نیز در شب مناظر زیبایی را در سطح شهر به وجود می آورد. شناخت مفاهیم گردشگری به دولتها و ملتها کمک میکند تا ضمن یافتن راهی ایدهآل برای تولید ثروت و درآمد به دایره ارتباطاتشان با ملل و دولتهای دیگر وسعت بدهند. هرچند برای شناخت زمینه رفتاری انواع جهانگردان،بررسی سبک زندگی و خصوصیتهای شخصیتی اهمیت دارد ،اما برای تحلیل اقتصادی،اغلب طبقه بندی جهانگردان بر اساس اثر رفتارشان کفایت می کند.این امر را در مورد اثری که جهانگردان بر کشور مقصد میگذارند،می توان تفکیک تعاملی نامید. یکی از اصلیترین اقداماتی که برای تحلیل و بررسی یک موضوع به آن نیاز است، شناخت مفاهیم و تعاریف پایهای مرتبط به آن قلمداد میشود.

فقدان مشارکت محلی یکی مشکلات در این حیطه به حساب میآید. فقدان تسهيلات لازم براي بخش خصوصي (مثل پرداخت وامهاي بلندمدت با بهره كم)، واگذاري زميني مناسب با بهاي دولتي، حذف تشريفات زائد و دست و پاگير اداري به منظور ايجاد هتلها و مراكز رفاهي، تضمين امنيت سرمايه گذاري در صنعت توريسم توسط دولت به منظور ايجاد انگيزه در بخش خصوصي. اکثر تمبرهای که در این بخش به نمایش گذاشته شده مربوط به زمان قبل و بعداز انقلاب اسلامی در ایران می باشد. باغ دولتآباد که یکی از باشکوهترین باغها با معماری ایرانی است در مرکز شهر یزد قرار دارد و از مدتها قبل در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. قبل از حرکت به سمت این رود در مورد وضعیت آب و هوایی آن تحقیق کنید و سپس سفر کنید تا خطری متوجه شما نباشد. کشور ما به لحاظ تنوع آب و هوایی از یک سو و وجود مکان های دیدنی و تاریخی از سوی دیگر از جمله کشورهای انگشت شمار است که با وجود پتانسیل های فراوانی که دارد نتوانسته از ظرفیت های خود استفاده نماید.

عمدهی تورها به مقصد تفلیس برگزار میشود. ایتالیا یک مقصد رویایی برای بسیاری از گردشگران جهان است و زمانی که برای نخستین بار از آن بازدید می کنید، چنان مسحور زیبایی های طبیعی این کشور در کنار غذاهای خوشمزه، معماری فوق العاده و مردمی مهماننواز می شوید که برای برنامه ریزی سفر بعدی خود آماده خواهید بود. مطالعات انجام شده توسط آژانسهاي بين المللي وابسته به سازمان ملل نشان مي دهد كه تا سال ۲۰۱۰ تعداد گردشگران بينالمللي به رقمي بالغ بر يك ميليارد نفر خواهد رسيد.براساس گزارش سازمان جهاني جهانگردي (WTO) و برنامه چشم انداز توريسم در سال 2020 ميلادي، تعداد گردشگران در سراسر جهان در سال 2020 میلادی به يك ميليارد و 600 ميليون نفر خواهد رسيد. عمده مشكل ايران در حوزه گردشگري، مربوط به مسائل اجرايي و مديريتي است كه اگر ديدگاه جهان بيني خود را گسترش دهيم مبحث اقتصادي اين صنعت نيز حل خواهد شد. گردشگری به عنوان یک عامل اقتصادی عمده و بسیار موثر در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و موجبات توسعه اقتصادی در برخی از کشورها و مناطق را فراهم آورده است. طبق آخرين آمار موجود در سال 82، سه ميليون نفر ايراني به خارج از كشور سفر كرده اند كه انگيزه عمده آنان تفريح و گذران اوقات فراغت بوده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار