بارش‌های رگباری و وزش باد ۸۰ کیلومتر بر ساعت اصفهان را در برمی‌گیرد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: در روز جمعه نهم و وقت یکشنبه یازدهم اردیبشهت‌ماه، مجدد به دلیل گذر امواج ناپایدار در تراز میانی جو، شرایط ناپایداری‌های جوی به صورت بارش‌های رگباری، وزش باد شدید موقتی در نیمه شمالی استان اصفهان کماکان تداوم دارد.

وی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران، خسارت به صنایع کشاورزی و باغات از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا اواخر وقت جمعه نهم اردیبهشت‌ماه با رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، وقوع صاعقه تداوم دارد.

وی ادامه داد: شدت ناپایداری‌های جوی در نیمه جنوبی و شرقی استان خواهد بود و شرایط تشدید بارش رگباری به صورت محلی و نقطه‌ای وجود دارد که می‌تواند سبب ایجاد روان‌آب شود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی، افزود: در مدت فعالیت این سامانه سرعت باد در برخی مناطق استان ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی امروز در بیشتر مناطق استان آسمانی نیمه ابری، گاهی ابری با وزش باد نسبتاً شدید، رگبار باران، رعدوبرق و احتمال تگرگ انتظار می‌رود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

حاجی بابایی با بیان ین که بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/657428/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%DB%B8%DB%B0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%85%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF

حاجی‌بابایی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های داران، فریدونشهر، سمیرم، دهاقان، تیران و کرون، نجف‌آباد، اصفهان، ورزنه، نائین، شهرضا، فلاورجان، مبارکه و چادگان و روز جمعه در نائین، ورزنه، شرق اصفهان، خوروبیابانک و چوپانان همراه است.