وزش طوفان لحظه‌ای، رگبار بهاری و برف در انتظار اصفهان است/دمای هوا تا ۷ درجه خنک‌تر می‌شود

امینی ادامه داد: طی این مدت مناطق غربی و شمالی استان به ویژه آران و بیدگل، بویین و میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، اسلام‌آباد موگویی، فریدن (داران)، دهق، فریدونشهر، مهاباد، گلپایگان، شاهین شهر و میمه، نطنز و کاشان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به صورت افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید گاهی طوفان لحظه‌ای و در نیمه شرقی استان همراه با گردوخاک و بارش‌های رگباری، گاهی رعدوبرق در مناطق مستعد احتمال تگرگ و در نواحی سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بارش تگرگ، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هم‌وطنان در سفرهای برون شهری احتیاط کرده و از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دمای بیشینه کاهش سه تا هفت درجه به ویژه در مناطق شرقی و دمای کمینه کاهش محسوس بین دو تا چهار درجه خواهد داشت که در مناطق غربی سرمازدگی و یخبندان پیش‌بینی می‌شود، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و فریدونشهر با دمای ۴- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/743634/%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D9%88%D9%81%D8%A7%D9%86-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%85%D8%A7%DB%8C

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه گرادیان فشاری و ورش باد شدید از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر امروز در استان تصریح کرد: این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: لزوم احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی تاکید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه مذکور روز دوشنبه بیستم فروردین مناطق بویین میاندشت، فریدن (داران)، چادگان، چوپانان، خوروبیابانک، فریدون‌شهر، دهق، گلپایگان، خوانسار، نجف‌آباد، دهاقان و لنجان پیش‌بینی شده بود گفت: طی روز چهارشنبه، بیست‌و دوم فروردین، تمام مناطق استان به ویژه شهرستان‌های بادرود، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، شاهین‌شهر و میمه تحت تأثیر مخاطرات مذکور خواهد بود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با ورود سامانه بارشی طی وزش باد از بعدازظهر روز گذشته تا پایان وقت امروز در استان گفت: فعالیت این سامانه با بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ، مه آلودگی، بارش برف در ارتفاعات غرب، کاهش نسبی دما همراه است.

وی افزود: طی مدت زمانی مذکور، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به ویژه ساعات بعدازظهر و شب، کاهش دید به واسطه گردوخاک، کاهش دید و اختلال در تردد از مخاطرات ورود سامانه گرادیان فشاری و ورش باد شدید وجود دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج همرفتی تا اواسط هفته آینده از سطح استان است.

امینی اظهار کرد: طی امروز، تمام نواحی استان به ویژه شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، فریدون‌شهر، لنجان، کاشان، کوهپایه، شهرضا، ورزنه، نطنز، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت و نائین تحت تأثیر این سامانه است.

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ صنعت کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید و نداشتن توقف زیر درختان و ساختمان‌های نیمه ساخت به منظور پیشگیری از رخداد آسیب توصیه می‌شود.